آغاز کارزار رسانه‌ای ملی پیشگیری از اعتیاد «والد آگاه، فرزند ایمن»/ تاکید بر تدوین سناریو پیشگیرانه با ابعاد و جوانب ویژه

رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین افتتاح کارزار رسانه‌ای ملی پیشگیری از اعتیاد «والد آگاه، فرزند ایمن» بر موضوع بهداشت روان در کنار اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی تاکید کرد و گفت: موضوع اشتهار و استفاده از مواد مخدر یک بلیه بسیار بزرگ و مهم است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، آئین افتتاح کارزار رسانه‌ای ملی پیشگیری از اعتیاد «والد آگاه، فرزند ایمن» با حضور «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور و اعضاء کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

قادری: تاکید بر تدوین سناریو کار رسانه‌ای با ابعاد و جوانب ویژه

«علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در کارزار رسانه‌ای ملی پیشگیری از اعتیاد «والد آگاه، فرزند ایمن» درصدد آگاه‌سازی و ایمن‌سازی والدین و فرزندان هستیم، گفت: موضوع اشتهار و استفاده از مواد مخدر یک بلیه بسیار بزرگ و مهم است و با توجه به اینکه این آسیب جزء ۵ آسیب مهم کشور است باید بتوانیم اقدامات پیشگیرانه خوبی در این زمینه داشته باشیم و دستگاه‌های عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید هم‌افزایی بیشتری داشته باشند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه بازخورد کار فرهنگی در کوتاه مدت احصاء نمی‌شود، تصریح کرد: به عنوان مثال باید در مدارس یک رفتار عملیاتی داشته باشیم تا اثر مطلوب و وضعی را در میدان ببینیم؛ همچنین کار رسانه‌ای بسیار هوشمند است و در صورتی محقق می‌شود که بتوان یک سناریو کار رسانه‌ای با ابعاد و جوانب ویژه داشته باشیم تا والدین و فرزندان بتوانند موضوع را از طریق رسانه بهنگام دریافت کنند.

وی، ادامه داد: در موضوع اعتیاد باید منسجم‌تر از گذشته اقدام کنیم به عبارتی بخشی از بیلبوردهای شهری و اماکن عمومی را باید به فضای پیشگیرانه اختصاص دهیم و حتی تک‌تک دستگاه‌ها ولو با یک بروشور باید در این مسیر اقداماتی را انجام دهند.

قادری بر موضوع بهداشت روان در کنار اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی تاکید کرد و در پایان سخنان خود خطاب به مسئولان حاضر در جلسه، گفت: هرچه می‌توانید منابع مالی و غیرمالی دستگاه‌های خود را پای کار بیاورید تا برنامه و راهبرد عملیاتی برای مردم در سال آتی داشته باشیم.

اقطار: انتقال دانش پیشگیری از اعتیاد به خانواده‌ها برای آموزش کودکان

در ادامه «فرهاد اقطار» معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: براساس پژوهش‌هایی که از دهه‌های ۸۰ به بعد وجود دارد در تمام دنیا پایه برنامه‌ها در حوزه اعتیاد بر روی پیشگیری است که می‌تواند در راستای کاهش بروز و شیوع اعتیاد باشد؛ در چند سال گذشته اعتبارات پیشگیری چه در ستاد و چه در وزارت کشور افت شدیدی داشته و بیشترین اعتبار دریافتی در حوزه ماده ۱۶ است که سقف آنها بیش از ۸۰ هزار نفر نیست؛ امسال رئیس سازمان بهزیستی کشور، در اعتبارات سازمان ردیف پیشگیری از اعتیاد را افزایش دادند و به سقفی رسیدند که از سال ۹۶ تاکنون سقف بالایی بوده است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بهزیستی از حدود ۵ ماه گذشته به این نقطه نظر رسیده که اگر بتوانیم دانش و اطلاعاتمان را به والدین منتقل کنیم، والدین می‌توانند این اطلاعات را به کودکشان منتقل کنند، یادآور شد: در این راستا طبق پژوهش‌های انجام‌شده، سلسله مفاهیم و محتوا آماده شده که این فعالیت در هفته پیش‌رو شروع می‌شود.

یادآوری می‌شود؛ رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه آئین افتتاح کارزار رسانه‌ای ملی پیشگیری از اعتیاد «والد آگاه، فرزند ایمن» از اعضاء کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با اهداء لوح تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 74436

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =