۳۰ طرح اشتغالزایی بهزیستی در دهه فجر افتتاح شد 

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از ایجاد اشتغال برای ۹۸۷نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی در سالجاری خبر داد و افزود: ۷۰۰ نفر از طریق تسهیلات بانکی (بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری ) و بیش از ۲۰۰ نفر از طریق تسهیلات بانکی (بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰) و ۴۲ نفر نیز از طریق سایر منابع (cbr، گروههای همیار، مراکز غیر دولتی، پرداخت مشوق های بیمه ای، تسهیلات بلاعوض و ... ) صاحب شغل شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی در حاشیه افتتاح طرح های اشتغال زایی بهزیستی عنوان کرد: در دهه فجر امسال ۳۰  طرح اشتغال زایی در زمینه‌های  کابینت سازی، فروش و اجرای سقف کامپوزیت، سفره خانه سنتی، کفش دوزی، چوب بری، کفاشی، خرده فروشی محصولات دامی، خرده فروشی پوشاک، دامداری، نجاری و قاب سازی و ... در شهرستان‌های زنجان، خدابنده، طارم، ابهر، خرمدره، ایجرود و ماهنشان به بهره برداری رسید.

وی افزود: پرداخت مشوقهای بیمه ای(کارفرمایی و خویش فرمایی) به معلولین برابر قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت (ماده ۱۳) فاقد محدودیت زمانی ۵ ساله بوده و محدودیت زمانی ۵ ساله شامل سایر مددجویان تحت پوشش لحاظ می شود و در ده ماهه سال جاری بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان واجد شرایط از حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی(تثبیتی، جدید) بهره مند شده اند.

 حسینی در خصوص افزایش وام خوداشتغالی ویژه مددجویان تحت پوشش بهزیستی گفت: میزان این وام در سال جاری از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان برای هر فرد افزایش پیدا کرده و همچنین کارفرمایانی که به دلیل به کارگیری جامعه هدف سازمان در مراکز خود به ازای به کارگیری هر یک نفر تا سقف اعتباری ۱۰۰ میلیون تومان امکان دریافت وام داشتند، این اعتبار برای آنها به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیرکل بهزیستی با بیان اینکه شناسایی افراد دارای معلولیت و مددجویان جویای شغل، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی از منابع موجود، پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی معلولان و مددجویان، پرداخت یارانه ارتقاءکارایی معلولان به کارفرمایانی که اقدام به جذب افراد دارای معلولیت می‌کنند، از جمله راهکارهای مناسب جهت تحقق اهداف سازمان بهزیستی است، خاطرنشان کرد: از مجموع اشتغال یافته گان در ده ماهه سال جاری ۴۰۷ نفر از مناطق روستایی و ۵۳۳ نفر نیز از مددجویان ساکن در شهر هستند که صاحب شغل شدند.

کد خبر 73471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد