حجم مطالبات مردم از بهزیستی بالا رفته است

دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کرمان به مناسبت ایام الله دهه فجر در جمع خبرنگاران در قالب شورای هماهنگی دستگاه های تابعه این وزارتخانه به ارائه دستاوردهای خود پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان در این نشست با بیان اینکه فعالیت سازمان بهزیستی در راستای آموزش مهارت های زندگی است ،  گفت: خیلی از اختلالات و ناهنجاری‌هایی که در روابط اجتماعی احساس می‌کنیم به بحث مهارت ارتباطی، مهارت اجتماعی و مهارت زندگی برمی‌گردد  وفعالیتهای  بهزیستی در این بخش معطوف است.

 وی با اشاره به اینکه حجم مطالبات مردم از بهزیستی بالا رفته است افزود: دستگاه‌های حمایتی به‌ شدت در معرض مطالبه‌گری‌های اجتماعی قرار داشته و نیاز به حمایت بیرونی دارند زیرا تامین منابع برای آنها سخت شده است.

علیرضا وحیدزاده با اشاره به اینکه  بهزیستی در تامین کمک هزینه های درمان ، دارو، توانبخشی ، آموزش،اشتغال و ... مددجویان این نهاد نقش ایفا می کند افزود: بخش بالایی از خدمات بهزیستی با کمک مراکز غیردولتی انجام می شود وبدلیل وضعیت اقتصادی کشور اکثر آنها در تامین هزینه های جاری خود با مشکلات عدیده ای روبرو شده اند و در شرف تعطیلی هستند و باید در این خصوص فکر اساسی کرد

مدیرکل بهزیستی ادامه داد : با توجه به نوع مطالبه جامعه از بهزیستی، اقتضا می کند همه مسئولین در این خصوص همراهی کرده و بسیج شوند تا نیازهای اولویت دار شناسایی و برای بودجه ریزی اقدام شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درنحوه مورد شناسایی افراد دارای معلولیت در جامعه با عنوان اینکه هیچ خانواده چند معلولیتی شناسایی نشده ای در استان وجود ندارد ، گفت : با اجرای طرح C.B.R  در سطح استان علاوه بر شناسایی دقیق وخانه به خانه افراد دارای معلولیت مسیر های توانمند سازی از جمله حرفه آموزی ، معرفی افراد دارای معلولیت واجد شرایط برای دریافت تسهیلات اشتغال ، معرفی به کارفرمایان ، آموزش افراد خانواده جهت توانمند سازی فرد دارای معلولیت وسایر خدمات تخصصی ؛ اجرایی شده وتداوم دارد

وحیدزاده از رسانه ها خواست در راستای روشنگری افکار اجتماعی در جامعه تلاش کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان نیز در این نشست با اشاره به ثبت ۶ هزار و ۸۰۶ شکایت کارگری در این استان گفت: چهار هزار و ۳۴۳ مورد از این شکایت ها منجر به صدور رای شده است.
مجتبی مصباح، اطاله میانگین دادرسی پرونده ها را در ادارات کار طی سال گذشته ۱۰۲ روز اعلام و تصریح کرد: این مدت در سال جاری به ۷۰ روز رسیده است.

وی با اشاره به ارائه بیش از ۹۶ هزار ساعت آموزش ایمنی در این استان گفت: ارائه‌ این آموزش ها موجب ‌کاهش حوادث ناشی از کار طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

مصباح تعهد اشتغال کرمان را ۴۰ هزار و ۵۷۷ مورد اعلام کرد و ادامه داد: این در حالی است که ۵۰ هزار و ۹۹۳ شغل معادل ۱۲۳ درصد تعهد در این استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به وجود ۱۰ هزار و ۴۱۹ تعاونی در استان کرمان افزود: پنج هزار و ۷۵۸ تعاونی فعال و مشغول به‌کار هستند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کرمان نیز گفت: بیش از ۱۰ هزار نیرو در بخش حمل و نقل شمال این استان نیاز است در حالی که این‌ تعداد نیروی تخصصی در کرمان وجود ندارد.

محمدرضا جهانگیری افزود: یکی از مشکلات استان کرمان فقر تعداد نیروهای مهارتی است.

وی اظهار داشت: استان کرمان همانند سایر مناطق کشور از فقر نیروهای مهارتی رنج می برد.

وی تصریح کرد: مهارت در سایه مدرک تحصیلی قرار گرفته که نیاز به اصلاح دارد.

جهانگیری با بیان اینکه بیکاری یکی از بزرگ ترین مشکلات کشور است که معضلات اجتماعی مختلف را رقم می زند اظهار داشت: در حالی که اصناف و صنایع به نیروهای ماهر و تخصصی نیاز دارند و از طرفی آمار افراد فاقد شغل نیز زیاد است اما این افراد به دلیل نداشتن مهارت نمی توانند در فرصت های شغلی بکارگیری شوند.

وی ادامه داد: تناقض موجود بین تعداد افراد بیکار و فرصت های شغلی خالی را با مهارت آموزی می توان برطرف کرد.

مدیر شعب بانک رفاه استان کرمان نیز گفت: این بانک طی سال گذشته و سال جاری در حوزه مسئولیت های اجتماعی بیش از ۳۸ هزار میلیارد ریال تفاهمنامه امضا کرده و در انور زیربنایی استان کرمان مشارکت فعال داشته است.

محمدصادق اتحادی به احداث ۲ واحد آموزشی در سه در روستای سعیدی و سعادت آباد، ارائه‌ کمک های مومنانه و لایروبی قنوات در شهداد به عنوان نمونه ای از پرداختن به مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه منابع بانک رفاه کرمان در سال جاری تا پایان دی ماه ۸۱ هزار میلیارد ریال و مطالبات این بانک ۱۱۳۱ میلیارد ریال بوده است تصریح کرد: برخی شعب بانک رفاه در استان زیانده هستند.

وی با بیان اینکه امسال مصارف بانک رفاه استان کرمان ۵۲ هزار میلیارد ریال است تصریح کرد: این مقدار ۹ هزار میلیارد ریال معادل ۱۷ درصد رشد داشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان نیز گفت: حدود ۵۳ درصد مردم کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

محمود شیخ شعاعی افزود: حدود ۴۷ درصد جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

وی با اشاره به وجود ۲۶ شعبه اصلی، ۱۶ شعبه اقماری و هشت کارگزاری تامین اجتماعی در کرمان اظهار داشت: ۵۴۴ هزار نفر بیمه شده اصلی و ۱۳۰ هزار نفر مستمری بگیر در این استان وجود دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در استان کرمان با ۵۴ هزار کارفرما و کارگاه در تعامل است.

وی گفت: حدود سه و نیم درصد طی چهار سال اخیر به تعداد بیمه شدگان تامین اجتناعی در استان کرمان افزوده شده و تعداد مستمری بگیران به نسبت سال قبل ۶ درصد رشد داشته است و تعهد مالی در قبال مستمری بگیران سالانه ۹۰۰ میلیارد تومان است.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان کرمان نیز با بیان اینکه این بانک در کرمان بیش از ۱۳ سال فعالیت دارد گفت: ۲۲ واحد بانکی و ۱۶۷ پرسنل رسمی و قراردادی در این بانک وجود دارد.

غلامرضا کافی زاده تصریح کرد: بانک توسعه تعاون عامل پرداخت تسهیلات تکلیفی از سوی دولت است و یکی از اهدافش ایجاد و حفط اشتعال پایدار است‌.

وی تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد تسهیلات پرداختی در بانک توسعه تعاون کرمان منجر به ایجاد اشتعال پایدار شده است.
وی گفت: همسو بودن سیاست های بانک و دولت در سال های اخیر نمود خود را نشان داده است.

حجم مطالبات مردم از بهزیستی بالا رفته است

حجم مطالبات مردم از بهزیستی بالا رفته است

حجم مطالبات مردم از بهزیستی بالا رفته است

حجم مطالبات مردم از بهزیستی بالا رفته است

IMG_1662.JPG

کد خبر 73359

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد