در رسانه | در شهر بردسکن ۳۲۴۷ خانوار تحت حمایت بهزیستی هستند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره بهزیستی بردسکن گفت: هزینه‌های درمان مددجویان بهزیستی بسیار سرسام‌آور است.

مصطفی محمدپور  در گفت و گو با ایسنا افزود: در شهر بردسکن ۳۲۴۷ خانوار تحت حمایت بهزیستی هستند، همچنین ۲۷ مرکز غیر دولتی نیز در این منطقه فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه به شدت در شهرستان با کمبود نیرو مواجهیم، خاطرنشان کرد: اگرچه ۳۲ پست سازمانی داریم اما اکنون فقط هشت نفر نیرو داریم که از همین تعداد هم پایان سال دو نفر بازنشست می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی بردسکن با اشاره به اینکه اکثر نیروهای بهزیستی تحلیل و فرسایشی شده‌اند، هزینه‌های درمان مددجویان بهزیستی را سرسام‌آور اعلام کرد و گفت: باوجود سرسام‌آور بودن هزینه‌های درمان از سویی بیمه‌ها هم پوشش خوبی ندارند.

وی بیان کرد: به رغم اینکه هزینه‌های تأمین لوازم ضروری و معیشتی مددجویان افزایش یافته ولی از ابتدای امسال تعداد کمک‌های موردی بسیار اندک بوده است.

محمدپور در خصوص وضعیت مسکن نهضت ملی مددجویان بهزیستی اظهار کرد: بر اساس آنچه اعلام شده اگر در یک بازه زمانی ساخت و ساز آغاز نشود زمین را پس خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه مددجویان بهزیستی توان پرداخت آورده اولیه را ندارند، گفت: ۴۲ مددجو در شهر انابد، ۲۸۰ مددجو در شهر بردسکن توان آورده اولیه ۴۰ میلیون تومان را ندارند.

رئیس اداره بهزیستی بردسکن عنوان کرد: اگرچه تاکنون میلیاردها ریال تسهیلات ارزان قیمت به جامعه هدف پرداخت شده اما حتی یک ریال خود کارمندان بهزیستی برخوردار نشدند.

وی در پایان افزود: هرچند امسال ۳۰ میلیارد تسهیلات تبصره ۱۶ اختصاص داده شده ولی هیچ کدام از کارمندان بهره‌مند نشدند.

شهرستان بردسکن ۲۵۴۳ پرونده مددجویی در حوزه های مختلف دارد که ۲۳۰۲ نفر خانواده تک معلولی، ۲۱۷ خانواده دو معلولی، ۱۸ خانواده ۳ معلولی و ۶ خانواده ۴ معلولی نیز از خدمات مستمری و حق پرستاری برخوردار هستند.  

کد خبر 73247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد