در رسانه | ۶۵ طرح اشتغال‌زایی مددجویان بهزیستی اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: همزمان با چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حامد رضایی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران از ویژه‌برنامه‌های اداره‌کل بهزیستی استان اردبیل همزمان با چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار کرد: بهره‌برداری از ۲۵ واحد مسکن مددجویی ویژه افراد تحت پوشش بهزیستی با اعتبار بیش از ۴میلیارد تومان، افتتاح ۶۵ طرح خوداشتغالی ویژه مددجویان و جامعه هدف بهزیستی از طریق تسهیلات بانکی با اعتبار نزدیک به ۸میلیارد تومان و افتتاح خانه حمایتی سالمندان با همکاری بخش خصوصی در دهه مبارک فجر ۱۴۰۱ انجام می‌شود.

وی افزود: ویژه‌برنامه‌های آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی برای فرزندان در خانه‌های نگهداری و کمپ‌های ترک اعتیاد و طرح کرامت علوی و حضور مسؤولان و مدیران استانی در جمع خانواده‌های مددجو برای استفاده از این ظرفیت در جهت دلجویی و حل مسائل و مشکلات این خانواده‌ها، از دیگر برنامه‌های ویژه دهه فجر است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به خدمات سازمان بهزیستی به جامعه هدف این سازمان ادامه داد: در حوزه‌های غربالگری بینایی، شنوایی، ژنتیک، پیشگیری از معلولیت‌های سالمندان و کاشت حلزون خدمات گسترده‌ای به‌صورت رایگان در بهزیستی ارائه می‌شود.

رضایی بیان کرد: در حوزه درمان خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی، مراجعه به بیمارستان‌های دولتی توصیه می‌شود و بسیاری از هزینه‌های غربالگری و خدماتی در کمپ‌های ترک اعتیاد از طریق اهدای یاری‌برگ به حداقل رسیده و خانواده‌های مددجو برای تهیه برخی از اقلام دارویی بیماری‌هایی از جمله اوتیسم می‌توانند به داروخانه‌های هدف که از طریق علوم پزشکی مشخص شده، مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: بیش از ۶۱۰۰ نفر از بانوان به دلایل مختلفی از جمله فوت، از کارافتادگی و اعتیاد همسر، سرپرست خانوار هستند که در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار بیش از ۲۸۰ نفر از این بانوان تحت بیمه تکمیلی قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به آمار کودکان کار و متکدیان در سطح استان گفت: سازمان بهزیستی هیچ تعهدی در قبال متکدیان سطح شهر نداشته و این آسیب اجتماعی متولیان خاص خود را دارد اما در رابطه با کودکان کار ۳۲۸ کودک کار شناسایی شده است.

رضایی با اشاره به روند سالمندی در جامعه افزود: جمعیت سالمندی در کل کشور و به تبع آن در سطح استان اردبیل نیز رو به افزایش است که در همین رابطه ۴ مرکز شبانه‌روزی با ظرفیت ۱۸۰ نفر و ۲ مرکز روزانه در اردبیل با ظرفیت ۱۰۰ نفر و یک مرکز در مشکین‌شهر با ظرفیت ۵۰ نفر در حال فعالیت است، اما در همین خصوص طرح خانه‌های حمایتی با همکاری بخش خصوصی در حال اجرا بوده که طی آن سالمندان با هدف توان‌بخشی و حفظ ارتباط آنان با جامعه در خانه‌های حمایتی زیر نظر پزشک و پرستار مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که طی ۹ ماه سال جاری نزدیک به ۱۱هزار تماس ثبت شده، اظهار کرد: بیش از ۷هزار ارتباط در خصوص دریافت راهنمایی و یک‌هزار و ۱۱۸ مورد نیز مربوط به اختلافات خانوادگی، کودک‌آزاری و همسرآزاری بود که اقدام لازم در این خصوص انجام و به مراکز مشاوره معرفی شدند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل شماره تماس‌های ۰۹۶۲۸ در حوزه اعتیاد و پیشگیری از آن و شماره ۱۴۸۰ را از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب جهت مشاوره رایگان در اختیار شهروندان اعلام کرد و گفت: این خطوط ارتباطی علاوه بر شماره تماس ۱۲۳، در اختیار عموم هم‌استانی‌ها برای ارتباط با مشاوران بهزیستی بوده و آماده ارائه خدمات به مردم است.

کد خبر 72820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد