در رسانه | همزمان با ایام مبارک دهه فجر.
بهره برداری از ۲۵ واحد مسکن مددجویی/ آمار اختلالات شنوایی نوزادان در اردبیل نزدیک به صفر است

ایسنا/اردبیل مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: درحال حاضر آمار اختلالات شنوایی نوزادان در استان اردبیل، نزدیک به صفر است.

حامد رضایی ۱۰ بهمن در نشست خبری به مناسبت دهه فجر با اشاره به پروژه در دست اقدام بهزیستی در دهه فجر اظهار کرد: ۶۵ طرح خود اشتغالی، ۲۵ واحد مسکن مددجویی، افتتاح خانه های حمایتی سالمندان از جمله برنامه افتتاحی ایام دهه مبارک فجر به شمار می رود.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به اینکه چهار مرکز نگهداری و توانبخشی شبانه روزی و پنج خانه مراقبتی برای سالمندان در استان فعال است، اضافه کرد: در هر مرکز، امکان نگهداری ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و در هر خانه مراقبتی امکان نگهداری ۱۰ نفر وجود دارد این در حالی است هم اکنون ۱۸۰ سالمند نیز در مراکز توانبخشی به صورت شبانه روزی نگهداری می‌شود ولی در کل. رویکرد بهزیستی، نگهداری سالمندان در خانه‌های خودشان است

وی در ادامه با اشاره به برقراری بیش از ۱۰ هزار تماس با اورژانس اجتماعی بهزیستی در سال جاری گفت: امسال ۱۰ هزار و ۸۸۷ بار با اورژانس اجتماعی بهزیستی استان با شماره ۱۲۳ تماس گرفته شده و در هفت هزار و ۷۷۶ مورد به تماس گیرندگان، بخش اعظم این تماس ها به مشکلات خانوادگی مربوط بوده و کودک آزاری و همسر آزاری قرار داشته است که در این زمینه مشاوره و راهنمایی لازم به آنها داده شده است.

رضایی بیان کرد: همچنین صدای مشاوره بهزیستی با شماره رایگان ۱۴۸۰ از ساعت هشت تا ۲۴ آماده است و در سال جاری ۲۱ هزار و ۱۳۱ بار با این شماره تماس گرفته شده و ۷۶ مرکز مشاوره حضوری نیز در استان دایر است و خط تلفن کشوری ۰۹۶۲۸ نیز برای گزارش‌ها و پیشگیری و درمان در حوزه اعتیاد کاربرد دارد.

آمار اختلالات شنوایی نوزادان در اردبیل، نزدیک به صفر است

وی با بیان اینکه آمار اختلالات شنوایی نوزادان در استان اردبیل، نزدیک به صفر است، یادآور شد: برابر تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی با ثبت احوال، بدون غربالگری شنوایی برای نوزادان شناسنامه صادر نمی‌شود

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل همچنین در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت کودکان کار در استان ادامه داد: در حال حاضر  ۳۲۸ کودک کار و خیابانی در استان شناسایی شده است به طوی که اداره کل بهزیستی با پیگیری، آموزش و حفظ کودکان خیابانی به این کودکان خدمات رسانی می کند ...

رضایی با اشاره وضعیت درمانی جامعه هدف بهزیستی نیز خاطر نشان کرد: این افرد از سوی بهزیستی تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار گرفته اند به طوری که بیش از ۵۰ مورد از خدمات مهم آنها نظیر گفتار درمانی کودکان مبتلا به اوتیسم، تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

به گفته وی همچنین۲۸۰ نفر از زنان سرپرست خانوار مبتلا به بیماری‌های خاص با کمترین هزینه تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه نوزادان تازه متولد شده بدون غربالگری شنوایی صاحب شناسنامه نمی‌شوند، گفت: قرار بر این شده است که همکاران ما با استقرار در بیمارستانها غرباگری های لازم را بعد از تولد انجام دهند.

رضایی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر کاشت حلزون در گوش، بصورت رایگان انجام می شود، خاطرنشان کرد: در بحث کاشت حلزون خانواده‌ها هزینه ای را متحمل نمی‌شوند.

وی ادامه داد: کاشت حلزون بعد از ۹ سالگی میسر است و در سطح استان هیچ فردی به عنوان پشت نوبت برای کاشت حلزون وجود ندارد.

کد خبر 72819

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد