در رسانه| ۷۷۱ معلول ضایعه نخاعی در زنجان حق پرستاری دریافت کردند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، برای ۷۷۱ نفر از افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی در استان حق پرستاری خانواده محور پرداخت شد و نزدیک به پنج هزار نفر نیز از مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادین خدمات دریافت کردند.

سلمان حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سال جاری ۹۸۷ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان، تسهیلات اشتغالزایی، بیمه خویش فرمایی و بیمه کارفرمایی دریافت کرده‌اند.

وی به حمایت از ۲۷ هزار خانوار در سطح استان اشاره و اضافه کرد: سازمان بهزیستی از ابتدا با هدف یاری رسانی به نیازمندان و افراد دارای معلولیت تاسیس شده و مسیری روشن به سمت تخصصی شدن را طی کرده و امروز سازمانی مطالبه گر در زمینه حقوق افراد دارای معلولیت است.

این مسوول به پروژه های دهه فجر امسال این اداره کل در استان اشاره کرد و یادآور شد: همزمان با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۶۶ پروژه مسکن و طرح اشتغالزایی ویژه مددجویان تحت پوشش بهزیستی افتتاح می شود که از این تعداد ۳۰ طرح در زمینه اشتغالزایی است.

وی اظهار کرد: از این تعداد ۳۶ واحد مسکن مددجوی است که در شهرستانهای زنجان، خدابنده، ابهر، ایجرود، طارم و خرمدره افتتاح می شود.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان زنجان ۳۰ طرح اشتغالزایی نیز در زمینه های چوب‌بُری، کابینت سازی، کفاشی، سفره خانه سنتی، کفش فروشی، خرده فروشی پوشاک و غیره آماده بهره برداری است.

وی با بیان اینکه بهزیستی مولود انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: این نهاد توانسته است با ارائه خدمات حمایتی و تخصصی، بخش عظیمی از عموم مردم و جامعه هدف را به صورت مستمر و غیرمستمر تحت پوشش قرار دهد و امروز به عنوان متولی سلامت اجتماعی ایفای نقش می‌کند.

کد خبر 72692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد