۹۰۰ بانوی زنجانی طرح خود مراقبتی را آموختند

سرپرست امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح آگاهسازی خود مراقبتی برای ۹۰۰ نفر از دختران و زنان تحت پوشش خبر داد و گفت: این طرح با استفاده از نتایج حاصل از پیمایش ومطالعات ملی رصد آسیبهای اجتماعی تدوین و اجرا شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان شهناز آقاخانی افزود: این طرح درسال جاری برای اولین بار دراستان زنجان با تاکید  برحفظ کرامت انسانی و  سعی در ارتقاء دانش وآگاهی، عزت نفس و خودشکوفایی بانوان و دختران دارای دامنه سنی ۱۳-۴۰  سال در حوزه مسائل روانی اجتماعی و پیشگیری ازآسیبهای اجتماعی اجرا گردید.

وی تصریح کرد: تمرکز اصلی این برنامه خودمراقبتی با محوریت افزایش سواد سلامت اجتماعی و سواد رسانه ای است تا افراد بتوانند به استقلال، خودباوری واحیاء حقوق مادی معنوی خود دست یافته و با تغییر مطلوب شرایط، بر محیط زندگی کنترل نسبی داشته باشند.

آقاخانی یادآور شد: خودمراقبتی موضوعی آموختنی، آگاهانه و هدفمند است که هر فردی برای خود، خانواده و دیگران انجام می دهد تا سالم بماند و شامل اقدامات وتصمیماتی است که درجهت حفظ سلامت، پیشگیری از خطرات وآسیبهای اجتماعی وتوانایی رفع نیازهای جسمی، روانی واجتماعی افراد اخذ می شود.

سرپرست  امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان عنوان کرد:  این طرح درقالب برنامه های مشارکت اجتماعی و درجهت کاهش ریسک وآسیب ناشی از رفتارهای پرخطردر دو فاز اجرا شده است که درفاز اول استان زنجان به عنوان استان میزبان، کارگاه آموزشی تربیت مربی رابرای ۱۲۰ نفر از تسهیلگران استانهای قم، سمنان، یزد وهمدان با ۲۴ ساعت آموزش بصورت مجازی برگزار کرد و ۱۸ تسهیلگراز مراکز مثبت زندگی استان زنجان نیز آموزشهای لازم را فرا گرفتند.

وی اضافه کرد: در فاز دوم، طرح با ۲۴ ساعت آموزش به مخاطبین اصلی آغاز و ۹۰۰ نفر در دو گروه سنی دختران نوجوان وجوان دارای دامنه سنی ۲۰-۱۳ سال و زنان جوان دارای دامنه سنی ۲۰-۴۰ سال آموزشهای لازم را توسط مراکز مجری درسطح استان و در ۱۲ جلسه آموزش دیدند.

این مقام مسئول در خصوص محتوای آموزش طرح خاطرنشان کرد: محورهای آموزشی این طرح در حوزه مسائل روانی - اجتماعی و پیشــگیری از آســیبهـای اجتماعی است و سعی دارد با محوریت افزایش سواد سلامت اجتماعی، سواد رسانه ای و برقراری شبکه ارتباطی سازنده بین نوجوانان و والدین آنها، اهداف پیش بینی شده طرح را محقق سازد.

کد خبر 72456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد