بر تشکیل منظم‌ ستادهای مناسب سازی شهرستان ها تاکید شد

جلسه ستاد مناسب سازی محیط برای افراد دارای معلولیت امروز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل و معاون امور توانبخشی بهزیستی استان و سایر اعضای ستاد در محل استانداری خراسان رضوی تشکیل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در ستاد مناسب سازی محیط برای معلولان استان با بیان اینکه اهداف عملیاتی مشخص و قابل اندازه گیری باید برای مناسب سازی محیط، تدوین شود گفت: برای پیشرفت در این خصوص باید مستندسازی و تبدیل ادبیات سندی به پروژه، اولویت فعالیت ها قرار گیرد.

جواد خدایی افزود: باید بتوانیم در هر مقطع زمانی،   درصد پیشرفت پروژه ها را مشخص و به اعداد و ارقام قابل لمس و قابل مقایسه تبدیل کنیم.
وی اضافه کرد: برای تضمین دستیابی به اهداف پروژه های مناسب سازی، در ابتدا معلوم کنید چه کاری، تا چه زمانی، توسط چه کسی و به چه نحوی‌ باید انجام شود.
دکتر خدایی متذکر شد: که نوع باورها و فرهنگ سازی، بسیار مهم است و تا زمان دسترسی پذیری محیط برای معلولان، باید مسئله همگانی شود تا به موفقیت نائل گردد.

بر تشکیل منظم‌ ستادهای مناسب سازی شهرستان ها تاکید شد

معاون استاندار به لزوم اصلاح فضاهای عمومی، سیستم حمل و نقل، مراکز درمانی و آموزشی، ادارات دولتی، بانک‌ها و اماکن‌ عمومی، اشاره کرد و گفت: معابر اصلی شهر، پارک ها، سرویسهای بهداشتی، اتوبوس ها، ایستگاه های اتوبوس، تاکسی شهری، کلینیک ها، درمانگاه ها، آزمایشگاه ها، داروخانه‌ها، ساختمان‌های پزشکان، مطب ها، مدارس شهری و روستایی،   از جمله فضاهای مورد مراجعه معلولان هستند و باید در اولویت اهداف عملیاتی قرار گیرند.  
جواد خدایی به حداقل های مناسب سازی محیط تاکید کرد و گفت: ورودی ساختمان‌ها، سرویسهای بهداشتی، سطح شیب دار (رمپ) و وجود آسانسور از بدیهیات دسترسی معلولان به مراکز خدماتی‌ و دولتی است که کاملا قابل بررسی و اندازه گیری است.  
وی به ضرورت تشکیل منظم‌ ستادهای مناسب سازی شهرستان ها تاکید کرد و افزود: علاوه بر مراکز شهرستانها، جلسات‌ ستاد باید در شهرهای اقماری کوچک نیز تشکیل شود تا دسترسی پذیری برای معلولان امکان پذیر شود.
در این نشست، دکتر فیروزی، مدیرکل بهزیستی استان نیز گزارشی از پیشرفت وضعیت دسترسی پذیری معلولان در مشهد مقدس را ارائه داد.

کد خبر 72398

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد