مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی محرمانه و در دسترس است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان اظهار کرد: در نه ماهه ی سال جاری بیش از ۱۱ هزار تماس موفق با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ در خصوص مشکلات خانوادگی، مشکلات بین فردی، پیش از ازدواج و مشکلات خانوادگی صورت گرفته و بیش از ۱۴ هزار جلسات مشاوره  و خدمات روانشناختی در مراکز و دفاتر مشاوره وخدمات روانشناختی دولتی و غیردولتی حضوری ارایه گردیده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی با بیان اینکه خط ۱۴۸۰ به عنوان یکی از مراکز مشـاوره تلفنی است که در  بخش دولتی  متمرکز بوده و یکی از بهترین، محرمانه ترین ودردسترس ترین راههای مشاوره تلفنی است. افزود: تمـامی مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس گیرنـدگان متعهدند و با توجه به تنوع تماس گیرنـدگان و گوناگونی مشکلات آنـان، گاه ضـرورت است که برای دریافت راهنمایی وخـدمات روانشـناختی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و دیگر منابع حمایتی متناسب با نیاز فرد ارجاع داده شوند.

وی با بیان ویزگیهای خط ۱۴۸۰ عنوان کرد : تمـاس گیرنـدگانی که به دلیـل مشکلات خـاص از قبیل معلولیت جسـمی، کمرویی، اضـطراب اجتماعی وشاغل بودن وعـدم دسترسـی به مراکز مشاوره حضوری و... نمی تواننـد ازخـدمات مشاوره حضوری اسـتفاده نمایند، ازخدمات مشـاوره تلفنی می تواننـد به بهترین شـکل بهره منـد شونـد، همچنین مشـاوره تلفنی امکان آن را فراهم می سازد تا افراد نیازمنـد در زمان دلخواه و در هر مکانی که به تلفن دسترسی دارند سریع و آسان و به صورت رایگان از کمک های مشاورین متخصص و مجرب بهره مندشوند.

وی مشاوره را در راستای بهبود تصمیم گیری وحل مشکلات مردم مهم ارزیابی نمود و افزود: مشاوران تلاش می کنند با افزایش توانایی فرد درایجاد وحفظ رابطه با دیگران، بهبود فرایند تصـمیم گیری، تسـهیل شـکوفایی اسـتعدادهای بالقوه و کمک به بالابردن اثر بخش و توانایی سازگاری،  زمینه ی بهبود و رفع مشکلات فردرا فراهم آورند.

کد خبر 72331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد