پاسخگویی به ۹۸ درصد پیام‌های سامانه ملی دیده‌بان تا آذرماه ۱۴۰۱

سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ۲۴ هزار و ۴۸ مورد پیام ثبت‌شده در سامانه ملی دیده‌بان از ابتدای سال تا پایان آذرماه ۱۴۰۱، گفت: ۲۳ هزار ۸۱۲ مورد(بیش از ۹۷ درصد) پاسخ داده شده و بیشترین پیام‌ها به ترتیب از استان‌های تهران، خوزستان، خراسان‌رضوی، آذربایجان‌شرقی و اصفهان ثبت شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «سید محمدجواد حسینی» مشاور رئیس و سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان بهزیستی کشور در تبیین و تشریح عملکرد سامانه ملی دیده‌بان در ۹ ماه گذشته، اظهار کرد: به منظور تکریم و افزایش رضایتمندی ارباب رجوع و تسریع در روند پاسخگویی که از اهداف اصلی این سامانه می‌باشد، زمان‌بندی بررسی و اعلام پاسخ طی چهار مرحله «عادی» حداکثر ۳ روز، «فوری» ۲ روز، «خیلی فوری ۱ روز و «آنی» سه ساعت کاری انجام می‌گیرد.

مشاور رئیس و سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات بهزیستی کشور با اشاره به ۲۴ هزار و ۴۸ مورد پیام ثبت‌شده از طریق تماس، صندوق صوتی، سایت و اپلیکیشن دیده‌بان از ابتدای سال تا پایان آذرماه ۱۴۰۱، عنوان کرد: اهم موضوعات پیام‌های ارسالی شامل مستمری توانبخشی، کمک موردی، کمک معیشتی، افزایش مستمری توانبخشی و اجتماعی، کمک هزینه و ودیعه مسکن، حق پرستاری، شهریه دانشجویی، کمک هزینه درمان، عدم رعایت بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، کمیسیون پزشکی،  یارانه مراکز نگهداری، برخورد نامناسب با مراجعین و ... بوده است.

وی، افزود: بیشترین پیام‌ها به ترتیب از استان‌های تهران با ۵ هزار و ۴۸۶ گزارش، خوزستان یکهزار و ۵۲۵ گزارش، خراسان رضوی با یکهزار و ۳۸۹ گزارش، آذربایجان شرقی با یکهزار و ۳۰۳ گزارش و اصفهان با یکهزار و ۱۲۹ گزارش ثبت شده است. این در حالی که بیش از ۶۹۷ نفر در ۳۱ استان و ۱۰ کاربر در ستاد بهزیستی کشور و ۹ نفر کارشناس مراکز تلفن در مرکز ملی دیده‌بان، پاسخگویی، پیگیری و جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل آن را برعهده دارند.

حسینی، ادامه داد: ۴ موضوع نخست درخواست و گزارش‌های ثبت‌شده در سامانه ملی دیده‌بان عبارت از حق پرستاری با ۳ هزار و ۳۴۹ مورد، برقراری مستمری با ۲ هزار و ۱۵۵ مورد، کمک موردی توانبخشی با یکهزار و ۵۵۵ مورد و افزایش مبلغ میزان و زمان واریز مستمری توانبخشی با یکهزار و ۲۵۶ مورد بوده است.

مشاور رئیس و سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات بهزیستی کشور درخصوص برنامه‌های پیش‌روی دفتر بازرسی در راستای ارتقاء سامانه دیده‌بان، عنوان کرد: به منظور دقت در امر نظارت و بازرسی مقرر شد نسبت به ارتقاء اپلیکیشن سامانه با قابلیت ثبت گزارشات آنلاین کارشناسان حوزه‌های تخصصی و مسئولان دفاتر نظارت و بازرسی و همچنین اعلام گزارش تخلفات توسط گروه‌های ناظر مردمی اقدام شود.

وی، ادامه داد: امیدواریم با ارتقاء سامانه دیده‌بان به یک سامانه بازخوردی و مردمی، ابزار مناسبی برای رصد و نظارت دقیق‌تر بر عملکرد مراکز و موسسات تحت نظارت سازمان فراهم آید؛ همچنین به تازگی گزارشات تحلیلی سامانه دیده‌بان بصورت موضوعی برای تصمیم‌گیری بهتر معاونین و مدیران سازمان در حال تدوین و ارسال است.

یادآوری می‌شود، سامانه ملی دیده‌بان خط ۱۴۸۲ با تمام تلفن‌های ثابت و همراه بدون نیاز به کد، قابل ارتباط و رایگان و سهولت دسترسی را برای گروه‌های هدف افزایش داده است.

کد خبر 71650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد