عمده افراد یارانه‌بگیر در دهک‌های اول تا سوم تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند/ ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برنامه تلویزیونی «صف اول» با بیان اینکه عمده افراد یارانه‌بگیر در دهک‌های اول تا سوم تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار ایرانی، تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که با احتساب افراد تحت تکفل به ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر می‌رسند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برنامه تلویزیونی «صف اول» شبکه خبر سیما، ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی، گفت: مکتب سلیمانی، مکتبی انسان‌ساز است که یکی از سرفصل‌ها و ظرفیت‌های آن تبدیل تهدیدها به فرصت‌هاست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تبیین و تشریح اقدامات در ۷۳ روز کاری، عنوان کرد: وزارت گسترده تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تبدیل چهار وزارتخانه تشکیل شده است؛ سازمان بهزیستی کشور اوایل انقلاب خود یک وزارتخانه بود که با ادغام وزارت رفاه، وزارت تعاون و وزارت کار امروز به وزارتخانه بزرگ تعاون، کار و رفاه اجتماعی تبدیل شده است که در برنامه‌ای، فعالیت‌ها را در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی احصا کرده‌ایم و کارگروه‌های مختلف در معاونت‌ها و صندوق‌های وابسته به حل مسائل می‌پردازند.

وی با بیان اینکه تقریبا ۹ دهک از جامعه ایران یارانه‌بگیر هستند که جمعیتی نزدیک به ۷۹ میلیون تا ۸۰ میلیون نفر (با احتساب نیروهای مسلح) را دربرمی‌گیرد، گفت: بخشی از مردم یعنی عمده افراد در دهک‌های اول تا سوم تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و مستمری‌بگیر بهزیستی و کمیته امداد هستند؛ ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار ایرانی، تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که با احتساب افراد تحت تکفل به ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر می‌رسند.

مرتضوی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی تأمین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری، ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۵ لایحه و برنامه تهیه کرده است که ناظر بر ۶ اصل از قانون اساسی ازجمله اصلاح نظام تنظیم‌گری صندوق‌ها، لایحه سیاست‌های حمایتی، تکمیل سامانه رفاه ایرانیان، پیوست تأمین اجتماعی در تمام نهادها و اصلاح سیاست‌های حوزه‌های امدادی و آسیب‌های اجتماعی از جمله اقداماتی است که در راستای سیاست‌های تأمین اجتماعی صورت گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نگرش ساختاری و راهبردی ما به سمت اجرای سیاست‌های ابلاغی و عدالت در خدمات‌رسانی، ایجاد بستر اشتغال و درمان است که بخشی از لایحه‌ها و آیین‌نامه‌ها تنظیم و تقدیم دولت و مجلس شده است، افزود: کاهش زمان صدور مجوزهای کسب و کار از جمله اقدامات صورت گرفته در مدت تصدی در وزارتخانه است بطوری که زمان صدور مجوزهای کسب و کار از ۴۵ روز به ۱۰ روز بوده است.

وی، افزود: بخشی از فرصت‌های شغلی ایجاد شده در سامانه رصد اشتغال مربوط به بخش صنعت، معدن، کشاورزی و بخش دیگر مربوط به نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام (ره)، بنیاد مستضعفان، سازمان بهزیستی کشور و سایر دستگاه‌ها در حوزه‌های مختلف است.

وزیر کار در بخش دیگری از اظهارات خود ایجاد سالانه یک میلیون شغل در کشور را حتمی دانست و یادآور شد: از طریق راه‌اندازی سامانه ملی رصد اشتغال، استان به استان اشتغال ایجادی و ثبت شده را مورد نظارت قرار می‌دهیم و به ۳ شیوه نظارت پیامکی، نظارت تلفنی و نظارت در سطح میدانی، اشتغال ایجادی را راستی آزمایی می‌کنیم.

کد خبر 71264

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد