پرداخت کمک هزینه درمان به مددجویان بهزیستی تا سقف ۱۶ میلیون تومان

رئیس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه بهزیستی باتوجه به مشکلات مددجویان مبالغی را به عنوان کمک هزینه درمان به افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش پرداخت می‌کند، می‌گوید: سقف پرداختی برای هر فرد ۱۶ میلیون تومان در سال است که براساس فاکتورهای درمانی و تشخیص مددکاری این مبلغ به افراد پرداخت خواهد شد. 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایسنا، «افسانه مشتری» رئیس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بالغ بر یک میلیون خانوارِ تحت پوشش سازمان بهزیستی دارای بیمه سلامت شهری و مابقی افراد دارای سایر بیمه‌ها (تامین اجتماعی، بیمه روستایی و سایر بیمه‌های دولت) هستند، اظهار کرد: دولت بیمه سلامت را مکلف کرده تا دهک‌های یک تا سه که از مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی (کمیته امداد و بهزیستی) هستند را تحت پوشش بیمه قرار دهد که منابع مالی این موضوع از طریق منابع عمومی دولت تامین خواهد شد.

وی درخصوص بیمه تکمیلی افراد تحت پوشش بیان کرد: در قانون برنامه‌های پنجم و ششم توسعه تکلیف قانونی به سازمان بهزیستی برای این موضوع نشده بود و از سوی دیگر نیز باتوجه به منابع سازمان این موضوع برای سازمان بهزیستی ممکن نبوده است، اما باتوجه به مشکلات مددجویان، منابعی برای کمک هزینه درمان به افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش به بهزیستی پرداخت می‌شود.

به گفته رئیس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور، پرداخت این کمک هزینه از طریق شرایط خاص و دستورالعملی مشخص به افراد مذکور پرداخت خواهد شد.

مشتری، افزود: سقف پرداختی برای هر فرد ۱۶ میلیون تومان در سال است که براساس فاکتورهای درمانی و میزان مبلغ پرداختی به بهزیستی استان‌ها این هزینه به افراد پرداخت می‌شود؛ به طور مثال افراد در صورت استفاده از دندانپزشکی، فیزیوتراپی، داروهای خاص، ویزیت پزشک و... می‌توانند هزینه فرانشیز را به عنوان کمک هزینه درمان از سازمان دریافت کنند. زمانی که افراد به بیمارستان یا مراکز طرف قرارداد مراجعه کنند از ۳۰درصد فرانشیز فقط ۱۵ درصد را مددجویان پرداخت می‌کنند و درصورت ارائه فاکتورهای درمان مابقی را سازمان بهزیستی به مددجو پرداخت می‌کند، این درحالیست که متاسفانه منابع سازمان جوابگوی صددرصدی نیازهای درمانی مددجویان سازمان بهزیستی نیست.

وی در پاسخ به این سوال که باتوجه به محدودیت منابع کمک هزینه درمان، اولویت پرداخت با کدام یک از مددجویان است؟ اظهار کرد: براساس فاکتورهای درمانی و تشخیص مددکاری (وضعیت مددجو) کمک هزینه درمان به افراد پرداخت خواهد شد.

رئیس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه منابعی که دولت به عنوان کمک‌هزینه درمان به افراد پرداخت می‌کند جوابگوی ۱۰۰ درصدی نیازهای مددجویان نیست، گفت: تعرفه‌های ویزیت و دارو افزایش یافته و این درحالیست که کمک هزینه درمان سال ۱۴۰۱ برای سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشته با افزایش ۳۵۰ درصدی همراه بوده است. در این راستا باتوجه به پیشنهادات و مکاتبات انجام شده از سوی بهزیستی، امید است مبلغ کمک هزینه‌های درمان افزایش یابد یا دولت این تکلیف قانونی بیمه تکمیلی را برای سازمان برقرار و منابع آن را تامین کند تا برای مددجویان و معلولان تحت پوشش سازمان به طور کامل بیمه تکمیلی برقرار شود.

کد خبر 71011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =