سمینار علمی_تخصصی یکروزه پیشگیری از خودکشی برگزار شد

سمینارعلمی_ تخصصی یکروزه پیشگیری از خودکشی به مناسبت روز جهانی عاری از خشونت و افراطی گری باحضور اساتید و جمع کثیری از مسئولین و کارشناسان دفترپیشگیری از آسیب های اجتماعی و اورژانس ۱۲۳ در تالار اجتماعات شهید حاج قاسم سلیمانی ساختمان اداره کل بهزیستی استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، به مناسبت روز جهانی عاری از خشونت و افراطی گری به همت معاونت توسعه امور پیشگیری بهزیستی استان تهران، سمینار علمی_تخصصی یکروزه پیشگیری از خود کشی باحضور اساتید و مدرسین: آرزو ذکایی فر معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، حمید پیروی نائب رئیس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران و رئیس مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی ایران، مرجان فتحی پسا دکترا در حوزه مداخلات خودکشی و کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی اعتیادشبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، اردشیر بهرامی پژوهشگر و سوپروایزر استانی برنامه  پیشگیری از خودکشی برگزار شد.
علیرضا محمدی معاون توسعه امور پیشگیری درتشریح و اهداف برگزاری این سمینار بیان داشت: زندگی بشر در طول زمان همیشه با پدیده ها و مشکلات خاصی همراه بوده است که انسان را به تفکر واداشته و زمینه ای را مهیا نموده است تا با بررسی و پرسش برآنها غلبه کند. با پیشرفت بشر، گسترده شدن اجتماعات و درگیری بیشتر با مشکلات، مسائل هم متعدد ترگشته است. خودکشی، یکی از پدیده های رایج ناهنجار درجوامع غربی و کشور ایران استکه درصدی از مرگ و میر را به خود اختصاص می دهد. این عامل باعث شده است که جامعه شناسان و روان شناسان زیادی در مطالعات و پژوهش های خود آنرا از جنبه های مختلفی آسیب شناسی و مطالعه کنند و متغیرهای دخیل زیادی را درآن شناسایی و روش برخورد با آنها یا رفع موانع را بیان نمایند.
خودکشی و عوامل مستعد کننده آن در کشورهای مختلف به دلیل وجود تفاوت های اقتصادی فرهنگی و اجتماعی متفاوت است؛ بنابراین پیشگیری از رفتار خودکشی و کنترل عوامل مستعد کننده آن نیاز به برنامه ای جامع و چندبخشی درسطح جامعه دارد و تنها محدود به مداخله در بخشهای پزشکی یا روانپزشکی نیست.
لذا با توجه به بزرگداشت روز  27 آذر که از سوی جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی  سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی عاری از خشونت و افراطی گری پیشنهاد و به تصویب مجمع مزبور رسیده است نشستی علمی–تخصصی با موضوع پیشگیری از خودکشی در استان با نگاه ویژه بر علل خودکشی، روش های نوین پیشگیری و مداخله در خودکشی و تاکید بر ابعاد اجتماعی به منظوره بهره مندی مسئولین، مدیران عامل موسسات مجری و کارشناسان  حوزه امور پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اورژانس اجتماعی برگزار نمودیم.
در شروع سمینار، ذکایی فر در خصوص سیاست ها و راهبردهای سازمان بهزیستی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی به مبسوط سخنانی ایراد و در ادامه دکتر پیروی، روش های نوین پیشگیری و مداخلات در خودکشی و شرایط بروز خودکشی در تهران را مطرح و به محورهای مطروحه پرداخت.
مرجان فتحی سومین سخنران و مدرس این سمیناردر خصوص علل و عوامل خطر خودکشی و تجربیات جهانی پیشگیری از خودکشی و نهایتاً اردشیر بهرامی پژوهشگر و سوپروایزر استانی به تحلیل جامعه شناختی ابعاد اجتماعی _اقتصادی خود کشی پرداخت.
 

کد خبر 70993

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد