تغییر آیین‌نامه مراکز مثبت زندگی/ افزایش ارائه خدمات از یک ماهه آینده

معاون راهبری و توسعه خدمات مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تغییر آیین‌نامه مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی از افزایش ارائه خدمات در این مراکز از یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایلنا، «حسین خادم حسینی» معاون راهبری و توسعه خدمات مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور درباره مراکز مثبت زندگی گفت: براساس بند ۴ دستورالعمل اجرایی ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مجوز این مراکز از سوی بهزیستی صادر می‌شود و بهزیستی موظف است، مراکز خدماتی را به این صورت تاسیس کند و از بخش خصوصی خرید خدمت کرده و در راستای توسعه دسترسی جامعه هدف این سازمان این مراکز ایجاد شود.

معاون راهبری و توسعه خدمات مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سوال که برخی از مددجویان به دلیل کمبود اعتبارات مراکز مثبت زندگی از خدماتی که در این مراکز ارائه می‌شود نارضایتی دارند، ادامه داد: این مشکل صرفا به دلیل کمبود بودجه نیست، اما مهمترین موضوع این مراکز بحث قوانین، مقررات و ضوابط است. این دستورالعمل‌ها و ضوابط اخیرا مورد بازنگری قرار گرفته و مجموعه وظایفی را که باید این مراکز انجام دهند را مورد بررسی مجدد قرار داده‌ایم.

معاون راهبری و توسعه خدمات مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: دسترسی مراکز را به خدمات از طریق سامانه جدید گسترش دادیم و سامانه یکپارچه ارائه خدمات سازمان بهزیستی که انشالله به زودی رونمایی خواهد شد را برای بستر مناسب این مراکز راه‌اندازی کردیم و خدمات این مراکز بر بستر الکترونیک ارائه خواهد شد.

خادم حسینی با بیان اینکه دو سال از تاسیس این مراکز می‌گذرد، خاطرنشان کرد: نقاط ضعف و قدرت این مراکز مشخص شده و مجددا دستورالعمل‌ها مورد بازنگری قرار گرفته و سعی شده است از دوره جدید که از یک ماه آینده آغاز می‌شود مشکلات مالی مراکز مرتفع شده و همچنین خدماتی که مراکز ارائه می‌دهند افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۵۳۰ مرکز مثبت زندگی در کشور داریم، ادامه داد: خدماتی که از طریق این مراکز ارائه می‌شود در آیین‌نامه جدید بیشتر شده است. در گذشته این خدمات ۲۲ مورد بود که در حال حاضر افزایش پیدا کرده و به حدود ۷۰ الی ۸۰ خدمت رسیده است که از سوی این مراکز ارائه خواهد شد.

معاون راهبری و توسعه خدمات مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: همچنین نوع گردش کار مراکز در آیین‌نامه جدید تغییر پیدا کرده است و ظرفیت پرونده‌های مراکز افزایش پیدا کرده است در گذشته هر مرکز حداکثر می‌توانست ۴۵۰ پرونده را پذیرش کند، اما در آیین‌نامه جدید این تعداد به ۶۰۰ پرونده رسیده است. ۷۰ درصد خدماتی که در بهزیستی ارائه می‌شود در مراکز مثبت زندگی به جامعه هدف ارائه می‌شود. از خدمات آموزشی پیشگیرانه تا خدمات مراقبتی و توانمندسازی مددجویان و خروج از چرخه حمایتی در این دفاتر ارائه می‌شود.

خادم حسینی خاطرنشان کرد: تمام این خدمات از سوی بخش غیردولتی ارائه می‌شود و چنانچه مددجو شکایتی داشته باشد، می‌تواند به سازمان اعلام کرده و پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: افزایش مراکز نیز با توجه به ظرفیت محلات انجام خواهد شد. افرادی که متقاضی راه‌اندازی دفاتر مثبت زندگی هستند می‌توانند با توجه به شرایطی که در ایین‌نامه ذکر شده است اقدام کرده و در صورت تصویب فعالیت خود را آغاز کنند. مددجویانی که از طریق این مراکز خدمات دریافت می‌کنند نیز برای دریافت خدمات مبلغی را پرداخت نمی‌کنند.

کد خبر 70180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد