ضرورت راه اندازی  شبکه تسهیلگری اشتغال در بهزیستی

ظهر امروز ،رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور در جلسه شورای معانین بهزیستی خوزستان بر لزوم راه اندازی شبکه تسهیلگری اشتغال در بهزیستی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان خوزستان،سید محمد حسن صافی بیان کرد:با استفاده از ظرفیتهای داخلی مغفول بهزیستی و با منظومه سازی و شناسایی شرکای اجتماعی  سازمان  و همچنین راه اندازی پلتفرمهای مجازی فروش محصولات ،می توان به اشتغال جامعه هدف کمک شایانی کرد.

وی با تاکید بر نظارت مراکز مثبت زندگی  بر طرح های اشتغال،افزود: ماهی یکبار باید ستاد اشتغال در استانها برگزار و آسیب شناسی طرحهای اشتغال و طراحی مدلهای اشتغال در دستور کار قرار گیرد.

صافی اظهار داشت:کارگاههای تولیدی و حمایتی در کنار خدمات آموزشی و توانبخشی می توانند در بحث اشتغال و توانمند سازی معلولان کمک کنند.

مدیر کل بهزیستی خوزستان  در این جلسه  بیان کرد:باید با تغییر اساسی در نگرشها  و رویکردها از پرداخت مستمری به سمت توانمند سازی افراد تحت پوشش حرکت کنیم.

مهران کریمیان گفت:مهمترین مشکل در حوزه اشتغال آماده سازی شغلی است که به دلیل چرخه معیوب و عدم نیاز سنجی و نبود بانک اطلاعاتی دقیق،جامع و کامل  نمی توانیم برنامه ریزی صحیح و موثر ی داشته باشیم.

وی افزود: کمیته های اشتغال در سطح شهرستانها باید به صورت مرتب برگزار و هیچ تسهیلاتی خارج از  این کمیته ها پرداخت نشود.

کریمیان در ادامه اظهار داشت:از ابتدای سال تا کنون از محل تبصره های ۱۶ و ۱۸ مبلغ ۲۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات به جامعه هدف پرداخت شده که بر اساس سامانه رصد، زمینه اشتغال۲۲۰۰ نفر فراهم شده است.

وی در پایان بر لزوم راه اندازی کارگروه های اشتغال متشکل از اداره فنی حرفه ای،بهزیستی ،معلولان نخبه و مراکز غیر دولتی فنی و حرفه ای به منظور تعریف مشاغل ویژه معلولان با استانداردهای لازم  تاکید کرد.

گفتنی است در این جلسه هرکدام از اعضا نقطه نظرات ،پیشنهادات، موانع و مشکلات   حوزه  اشتغال را مطرح کردند.

کد خبر 69800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد