همزمان با هفته معلولان، حامد رضایی مدیرکل و معاون امور توانبخشی بهزیستی با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش روابط عمومی، همزمان با گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت، حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان با تشریح برخی از خدمات توانبخشی ارائه شده به افراد داری معلولیت توسط بهزیستی استان، از خدمات مستمر و خوب کتابخانه های عمومی استان نسبت به معلولان قدردانی کرد.

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان ضمن ارج نهادن به بخش معلولان (نابینایان وناشنوایان) کتابخانه های عمومی تصریح کرد: خوشبختانه در سایه توجهات مستمر و خوب این مجموعه نسبت به افراد جامعه هدف بهزیستی استان، امروز شاهد بالندگی، شکوفایی و افتخار آفرینی این عزیزان در جامعه هستیم و این عزیزان با یاری شرکای اجتماعی توانسته اند پله های ترقی را طی نموده و به مدارج عالی دست یابند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان این مطلب که سازمان بهزیستی در زمینه کاهش معلولیتهای شنوایی و بینایی بسیار موفق عمل نموده است گفت:۱۱۲ مورد کاشت حلزون (بصورت کاملاً رایگان)، تعداد ۳۷۰ عدد انواع سمعک برای توانخواهان دارای اختلال شنوایی، ۵۵ هزار باتری سمعک برای استفاده کم شنوایان و۱۱۲ کیلوگرم کاغذ بریل برای استفاده نابینایان و کم بینایان تهیه و دراختیار این عزیزان قرار داده است.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سالانه تعداد ۱۹ هزار نوزاد در استان متولد می شود گفت: از هر هزار نفر نوزاد ۲ یا ۳ نوزاد مبتلا به اختلال کم شنوایی یا ناشنوایی می گردد که با احتساب کل تعداد نوزادین متولد شده، در حدود ۳۸ نوزاد می باشد.

وی در ادامه به اجرای برنامه مشارکت اجتماعی نواجوانان ایران(مانا) در سطح استان اشاره کرد وگفت: این طرح مستقیماً توسط نوجوانان مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار اجرا می گردد بطوری که  با شناسایی مسائل و مشکلات محلات،  آسیب ها هدف گذاری های و اقدامات مقتضی توسط تسهیلگران اجتماعی انجام می شود و نهاد کتابخانه های عمومی استان هم می تواند با بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت های طرح مذکور،   یاریگری خوب برای این مناطق قلمداد گردد.

شایان توجه می باشد که در پی این نشست، از بخش مربوط به کتابخانه روشندلان و کم بینایان ونابینایان هم  بازدید بعمل آمد.

کد خبر 69742

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد