نشست رئیس سازمان بهزیستی با نمایندگان شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه تولید  تجهیزات کمک توانبخشی

نشست صمیمانه نمایندگان شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه تولید تجهیزات کمک توانبخشی صبح امروز با حضور علی محمد قادری رئیس و جمعی از مسئولین ستادی سازمان بهزیستی کشور ؛ نمایندگانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ومعاونت علمی و فناوری وزارت بهداشت،معاون علمی و فناوری دانشگاه توانبخشی و سلامت اجتماعی و مدیر توسعه فناوری این دانشگاه و همچنین مدیر کل توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ،مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران و مدیرانی از بانک رفاه؛ صبح امروز در ستاد بهزیستی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ رییس سازمان بهزیستی کشور در این نشست گفت:هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت را فرصتی برای فرهنگسازی عمومی برای حضور مؤثر معلولان و کمک به رشد و تعالی آنان داشته باشیم و در جایی که پدر یا مادر فرد معلول در ابتدای مسیر نگهداری از فرزندش آگاهی و دانشی برای تربیت،بهداشت،درمان و ... او ندارد و سوگ عظیمی در دل او ایجاد شده است؛همراهی و راهنمایی دولت ها مایه دلگرمی و پشتوانه ای آنان است.

وی با اشاره به لزوم برگزاری مستمر جلساتی از این دست؛گفت:هم افزایی در این جلسات به ایجاد سبک زندگی سالم ،حرفه ای ،امید آفرین و آگاهی بخش کمک می کند و حال خوب را ایجاد می کند و با آگاهی بخشی بهزیستی یا شرکت ها بر اساس خلاقیت خودشان،در مسیری قدم گذاشته اند که ضمن ارتقای سطوح دانشی کشور در حوزه توانبخشی به قطع یا کاهش وابستگی کشور در این زمینه ،کمک می کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تأکید رییس جمهور بر خودکفایی در ساخت محصولات  و تجهیزات مورد نیاز حوزه توانبخشی کشور اظهار امیدواری کرد این جلسه مقدمه و سرآغازی برای انجام یک هدف گذاری اساسی تا بتوانیم علی رغم تمام  محدودیت های حوزه اداری و ارتباط دستگاه های اداری و بخش خصوصی وجود دارد؛بتوانیم  با امتیازاتی که از دولت مردمی سیزدهم در این زمینه دریافت می کنیم و کارهایی که شما عزیزان در بخش خصوصی انجام می دهید؛ به شکل موثر به ترویج حال خوب بپردازیم.

در ادامه این جلسه نمایندگان شرکت های دانش بنیان به معرفی محصولات تولیدی و همچنین طرح درخواست ها و پیشنهادات خود از دولت و سازمان بهزیستی به منظور حمایت از تولید این محصولات پرداختند که عمده ترین درخواست این شرکت ها ، حمایت های مادی در قالب تضمین خرید انبوه تجهیزات تولیدی به منظور بازگشت سرمایه بود.

نمایندگان بانک ها و نهادهای دولتی حاضر در این نشست در خصوص  همکاری با این شرکت ها با در اختیار گذاشتن تسهیلات و استقبال از نوآوری ها و پیشنهادات آنان برای ارائه در لایحه بودجه سال آینده و قانون احکام داِئمی و... قول مساعد دادند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص لزوم ممیزی کیفیت تجهیزات تولید شده توسط گروه های دانش بنیان با تشکیل یک میز مشترک؛متشکل  از کاربران دارای معلولیت در گروه های مختلف تاکید کرد و گفت: تصمیم گیری در خصوص  تولید انبوه محصولات پس از سنجش میزان رضایت از کاربری تجهیزات و همچنین  ارائه راهکارهایی برای بهبود عملکرد آنها، توسط افراد دارای معلولیت می تواند با تشکیل یک میز مشترک ممیزی ،اتفاق بیفتد که پیگیر تشکیل این میز هستیم.

وی همچنین از شرکتهای دانش بنیان خواست تا با پیشنهادات ویژه خود در خصوص پروژه پردیس توانمند سازی و مهارت ویژه افراد دارای معلولیت و همچنین  طراحی پلت فرم های مورد نیاز سازمان بهزیستی ،با این سازمان همکاری داشته باشند.

کد خبر 69735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =