در رسانه| رسیدن به سلامت اجتماعی از اهداف سازمان بهزیستی است

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: سازمان بهزیستی بزرگترین سازمان اجتماعی کشور بوده که هدف آن کاهش آلام و دردهای جامعه و رسیدن به سلامت اجتماعی است، معتقد هستیم امنیت اجتماعی با حوزه اجتماعی قوی تحقق می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی نصیری امروز _دوشنبه چهاردهم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، با اشاره به افراد دارای معلولیت، اظهار کرد: مسئله‌ای که هر سازمانی را از سایر سیستم‌ها متمایز می‌کند، فلسفه وجودی و مأموریت آن است که موجب می‌شود برنامه‌ها و مداخلات در حوزه راهبردی معنا یافته و منجر به ارائه خدمات به گروه‌های هدف و ذی‌نفعان شود.

وی ادامه داد: قانون‌گذار مسئولیت تولی‌گری سلامت اجتماعی در قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور را به سازمان بهزیستی کشور واگذار کرد که مسئولیت این سازمان را به عنوان سازمان سیاست‌گذار و عمل‌گرا در حوزه اجتماعی بیش از پیش کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: سازمان بهزیستی برای کاهش رنج و آلام آحاد جامعه، تأمین عدالت اجتماعی و برخورداری اقشار در معرض آسیب و آسیب دیده، از طریق رویکرد اجتماع محور، نسبت به رصد و شناسایی عوامل خطر و محافظ، مداخلات پیشگیرانه به منظور کاهش بروز و شیوع معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، خدمات تخصصی و به هنگام در جهت ساماندهی، مدیریت، درمان و کاهش آسیب‌ها اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین نهاد دولتی جهت ساماندهی طیف آسیب‌پذیر جامعه، سازمان بهزیستی است، اضافه کرد: بهزیستی به جهت‌های مختلف وظایف و مسئولیت‌های سنگینی برعهده دارد، از سویی مسئولیت تأمین رفاه اکثریت معلولان جامعه به این سازمان محول شده است و از سوی دیگر وظیفه سامان دادن به وضعیت بسیاری از زنان و کودکان محروم جامعه در حیطه مسئولیت‌های سازمان بهزیستی است.

نصیری خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی بزرگترین سازمان اجتماعی کشور بوده که هدف آن کاهش آلام و دردهای جامعه و رسیدن به سلامت اجتماعی است، معتقد هستیم امنیت اجتماعی با حوزه اجتماعی قوی تحقق پیدا می‌کند، اگر مردم به حقوق شهروندی آشنا و پایبند باشند سلامت اجتماعی اتفاق خواهد افتاد و برای این تحقق باید به یکدیگر اعتماد کنیم، صادق باشیم و تلاش کنیم.

وی گفت: فراهم کردن بستر لازم برای توانمندسازی جامعه هدف و کمک به خودشکوفایی آن‌ها از مسائلی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال‌وبختیاری افزود: برنامه‌ریزی اصولی به منظور جلوگیری از بروز انواع معلولیت‌ها و خدمات رسانی بهینه به افراد دارای معلولیت از اهداف مهم اداره‌کل بهزیستی است که در این خصوص سیاست‌های پیشگیرانه، آگاه‌سازی و غربالگری و نیز برنامه‌های توانمندسازی را در دستور کار دارد.

کد خبر 69587

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد