طرح ها و برنامه های شورای شهر زنجان در راستای مناسب سازی شهری است

رئیس شورای شهر زنجان گفت: ما تلاشمان این است که شرایط و فضای مناسب برای حضور افراد دارای معلولیت و بروز توانمندی‌های آنان فراهم آوریم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان مجید ناصحی مقدم در مراسم بزرگداشت افراد دارای معلولیت عنوان کرد: معلولیت، محدودیت نیست و این افراد دارای توانایی‌های بسیاری هستند و همه مسئولین در تلاش هستند تا یک نفر نیز از مواهب زندگی اجتماعی بی بهره نباشد.

وی افزود: دستاوردی که از توانمندسازی افراد  دارای معلولیت به دست می آید، بسیار ارزشمندتر و بیشتر  از هزینه هایی است که برای این افراد صرف می شود.

ناصحی مقدم بیان کرد: معلولیت یک عنوان عام هست و همه ی افراد بشر در نوع خود دارای نقاط قوت و ضعف هایی هستند که دامنه ی این محدودیت‌ها با پیشرفت دانش بشر کاهش یافته است.

وی در خصوص پیگیری مناسب سازی اماکن و معابر توسط بهزیستی عنوان کرد: مناسب سازی فقط مختص افراد دارای معلولیت نیست و شامل همه افراد جامعه اعم از کودکان، زنان باردار، سالمندان، جانبازان و والدین حمل کننده کالسکه نیز می شود و برابر سازی و فراگیر نمودن فرصت ها با حذف موانع فیزیکی، امکان دسترسی این اقلیت چشمگیر جامعه به امکانات زندگی باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 69533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد