رفع معضل اشتغال معلولین با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی

مدیر کل بهزیستی استان تهران ضمن تبریک به مناسبت هفته افراد دارای معلولیت گفت: اشتغال ناموفق و بیکاری در معلولین یکی از مشکلات مهم بوده که باعث بحران های روحی و آسیب های اجتماعی در بین معلولان می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، سمانه زمانی به مناسبت هفته افراد دارای معلولیت اظهار داشت: اشتغال معلولین و توانمندسازی آنها از دغدغه های اصلی در سازمان بهزیستی می باشد و رفع معضل اشتغال باعث کمتر آسیب دیدن جامعه معلولین می شود.
زمانی در خصوص دریافت تسهیلات برای اشتغال جامعه هدف در معلولین عنوان کرد: با توجه به تلاش همکاران در معاونت اشتغال از ابتدای سال تاکنون هفتصد و هشت نفر از افراد معلول واجد شرایط به بانک های عامل معرفی شدند و مبلغ ششصد و ۹۱ میلیارد و یکصد و ۷۰ میلیون ریال از وام های اشتغالزایی در سطح استان تهران بهره مند شده اند.
وی در ادامه افزود: تعدادی از جامعه هدف ما با توجه به اینکه شغلی دارا می باشند و نیازمند دریافت حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی می باشند ترمیم حقوق آنها و پرداخت سهم بیمه آنها از جمله حمایت های بهزیستی می باشد که کارفرماها نیروی کار خود را از جامعه هدف ما انتخاب کنند و امسال یک هزار و ۵۵ نفر به مبلغ دویست و ۹۵ میلیارد ریال نیز بابت مشوق بیمه ای توسط بهزیستی استان تهران پرداخت شده است.
وی همچنین گفت: اکثر دانشجویان و فارغ التحصیلان به علت معلولیت های مختلف با معظل اشتغال مواجه هستند و اجرای قانون ۳ درصد اشتغال معلولین همچنان توسط بسیاری از دستگاهها نادیده گرفته می شود و این امر نیازمند حمایت مسئولین عالی رتبه می باشد.
این مسئول در ادامه سخنانش با اشاره به وام های اشتغالزایی که کارشناسان بهزیستی استان تهران در جذب این تسهیلات نهایت سعی خود را انجام می دهند بیان داشت: افراد جوان جامعه باید مستعد ایجاد شغل با حرفه آموزی های گوناگون که جامعه به آن نیاز دارند باشند و می توانند از امکانات وام های اشتغازایی سازمان بهزیستی در این خصوص بهره مند شوند.
کد خبر 69443

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد