در رسانه | زنگ خطر برای استان بوشهر/تعداد بالای معلولان حوادث صنعتی و تصادف

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: بر اساس آمار، تصادفات رانندگی و حوادث فعالیت در صنعت بیشترین عوامل ایجاد معلولیت در این استان است که زنگ خطری به شمار می‌رود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از خبرنگار مهر، حسین اسدی راد ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: باید برای ایمنی محیط کار، راه‌ها و خودروها اقدام جدی شود.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر بابیان اینکه هر معلول ضایعه نخاعی ماهیانه ۱.۵ میلیون تومان حق پرستاری دریافت می‌کنند گفت: اکنون ۲۷ هزار معلول در این استان شناسایی و برای دریافت خدمات کارت معلولیت دارند.

وی تصریح کرد: معلولان جسمی و حرکتی با جمعیتی حدود ۱۱ هزار نفر بیشترین جمعیت معلولان بوشهری را به خود اختصاص داده‌اند و این آمار هر روز نیز رو به افزایش است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اضافه کرد: برخی از معلولان این حوادث معلولیت سطح بالایی را دارند و بهزیستی توان پرداخت حدود یک‌هشتم هزینه‌های زندگی آن‌ها را دارد درحالی‌که بار مالی بالایی بر خود فرد و خانواده او تحمیل می‌شود.

ساخت مسکن برای مددجویان

وی تصریح کرد: ۳۳۴ واحد مسکونی برای گروه‌های هدف این سازمان در قالب خود مالکی در دست‌ساخت است که ۱۳۹ واحد بیش از میزان تعهد شده برای واگذاری امسال است.

اسدی راد بابیان اینکه امسال تاکنون ۱۱۲ واحد مسکونی با پرداخت کمک بلاعوض به افراد تحت پوشش بهزیستی تحویل‌شده است افزود: از ابتدای نهضت ملی جهش تولید مسکن، ۲ هزار و ۵۳۵ واحد مسکونی با کمک بلاعوض بهزیستی برای مددجویان و معلولان در استان بوشهر احداث و تحویل‌شده و در تفاهم‌نامه جدید با بنیاد مستضعفان نیز ۸۵ واحد برای ساخت مسکن خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول برای این استان سهمیه تخصیص‌یافته است.

وی بابیان اینکه در قالب نهضت ملی مسکن ۳۴۲ واحد مسکونی به خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول در استان بوشهر واگذارشده است افزود: این اداره کل متعهد به ایجاد هزار و ۲۰۰ اشتغال برای مددجویان خود در سال ۱۴۰۱ است که تاکنون ۸۷۰ شغل ایجاد و در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: فعالان و کارفرمایان بخش خصوصی در صورت به‌کارگیری افراد معلول تا سقف چهار میلیارد تومان از تسهیلات کارفرمایی بهره‌مند می‌شوند و تا سقف چهار سال بیمه مددجویان شاغل در این واحدها از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.

تقویت اشتغال مددجویان

وی بیان کرد: امسال ۱۷۴ میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی مددجویان به این اداره کل ابلاغ شد که تاکنون ۱۴۰ میلیارد آن تخصیص و توزیع شده است و همچنین مبلغ ۱۲ میلیارد تومان نیز از محل تبصره ۱۸ به این منظور اختصاص‌یافته است که ۹ میلیارد آن در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر بابیان اینکه امسال تاکنون ۱۳۰ معلول در استان بوشهر شناسایی‌شده است گفت: این سازمان ۲۰۰ خدمت به گروه‌های هدف خود ارائه می‌کند و علاوه بر معلولان چهار هزار و ۸۳۸ زن سرپرست خانوار را نیز در استان بوشهر تحت پوشش حمایتی قرار داده است.

وی تصریح کرد: امسال هزار و ۹۱۶ بوشهری با سامانه تلفنی اورژانس اجتماعی (۱۲۳) تماس گرفته‌اند که بالاترین میزان تماس‌ها در این استان مربوط به اختلافات خانوادگی، کودک‌آزاری و همسر آزاری به ترتیب با ۹۷۲، ۳۰۰ و ۲۸۹ مورد است.

اسدی راد عنوان کرد: کودک‌آزاری، همسر آزاری، فرار دختران از منزل، اختلافات خانوادگی، اقدام به خودکشی و افکار منجر به خودکشی از آسیب‌هایی است که سامانه ۱۲۳ آماده پرداختن به آن‌ها است.

۳۹۲ زوج در صف پذیرش فرزندخواندگی

وی بابیان اینکه ۳۹۲ زوج در بوشهر در صف پذیرش فرزندخواندگی هستند افزود: امسال تاکنون ۱۰ کودک به خانواده‌های دارای صلاحیت سپرده شده است.

اسدی راد، در ارتباط با کودکان کار نیز گفت: ۱۶ دستگاه مختلف در این زمینه متولی هستند و بهزیستی آماده پذیرش کودکان بی‌سرپرست است اما بیشتر این کودکان دارای خانواده هستند که برای پیشگیری از این آسیب می‌توان از نظر حقوقی به این خانواده‌ها فشار وارد کرد.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر تعداد مددجویان بهزیستی استان بوشهر را ۱۰ هزار و ۷۳۵ نفر اعلام و تصریح کرد: مددجویان یک نفره ماهیانه ۵۴۶ هزار تومان، خانوار ۲ نفره ماهیانه ۷۸۰ هزار تومان، خانوار سه نفر ماهیانه یک‌میلیون و ۹۲ هزار تومان، خانوار چهارنفره ماهیانه یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و خانوار پنج نفر ماهیانه یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

کد خبر 69405

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد