غربالگری شنوایی ۱۰۰ درصد نوزادان گلستانی

معاون پیشگیری بهزیستی گلستان گفت: سن طلایی غربال گری شنوایی زیر شش ماه بوده و گلستان جزو استان هایی است که غربالگری را برای صد درصد نوزادان انجام می دهد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان؛ مریم رضایی معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی گلستان اظهار کرد: سن طلایی غربلال گری شنوایی زیر شش ماه بوده و گلستان جزو استان هایی است که غربالگری را برای صد درصد نوزادان انجام می دهد.

وی افزود: هزینه غربال گری برای خانواده هایی که بضاعت مالی ندارند رایگان و این هزینه از خانواده های دیگر طبق تعرفه دریافت می شود.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی گلستان ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت در دوران سالمندی را از سال گذشته در کشور آغاز کرده و گلستان پایلوت اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: این طرح با هدف پیشگیری از بیماری‌های سالمندی مانند بیماری قلبی، دیابت، جسمی حرکتی در گروه‌های سنی ۴۰ سال به بالا و در پنج شهرستان رامیان، علی آباد کتول، گرگان، گنبدکاووس و آق‌قلا انجام می‌شود.

رضایی تاکید کرد: با توجه به میزان اعتبار اختصاص‌یافته سه هزار گلستانی تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه ۶ مرکز آزمایش ژنتیک در استان گلستان داریم، بیان کرد: در سال گذشته هزار و ۴۰۲ زوج آزمایش ژنتیک انجام دادند.

معاون بهزیستی گلستان ادامه داد: هزینه این آزمایش‌ها ۱۰ میلیون تومان است اما برای افراد تحت پوشش بهزیستی کاملا رایگان و برای افراد عادی بر حسب توان مالی با تخفیف‌های ۳۰ تا ۷۰ درصد انجام می‌شود.

رضایی گفت: رتبه گلستان از نظر آمار خودکشی رتبه ۱۵ تا ۲۰ بوده که بیشترین آمار خودکشی مربوط به شهرستان‌های بندرگز، آق قلا و کلاله است.

کد خبر 69392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد