برقراری ۱۰ هزار تماس با خط مشاوره ۱۴۸۰ در خراسان جنوبی

بهناز زال در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: 1480 تنها مرکز مشاره دولتی است که زیرمجموعه سازمان بهزیستی قرار دارد.

بهناز زال در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: 1480 تنها مرکز مشاره دولتی است که زیرمجموعه سازمان بهزیستی قرار دارد.

کارشناس مشاوره 1480 بهزیستی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در سراسر خراسان جنوبی همه افراد می توانند جهت کسب مشاوره چه با خط تلفن ثابت و چه با خط تلفن همراه با مشاوره برخط 1480 تماس حاصل فرمایند و به صورت مستقیم با مشاورهای حاضر مشورت داشته باشند.

*رایگان بودن مرکز تلفنی مشاوره 1480

وی با بیان اینکه 20 مشاور در خط 1480 استان خراسان جنوبی فعالیت دارند، افزود: مشاورین حاضر در این خط مشاوره از متخصصین روانشناسی و دارای مدرک کارشناسی ارشد بالاتر هستند و هر یک از مشاورین در روزهای خاصی فعالیت دارند و از یک کد خاص برخوردار هستند به این دلیل که جنبه محرمانه بودن اطلاعات افراد حفظ شود.

زال با تاکید بر اینکه مشاوره تلفنی 1480 کاملا رایگان برای همه مردم است، ادامه داد: مدت زمان مشاوره برای هر فرد بین 15 تا 45 دقیقه بر اساس ضرورت است و مشاوره تلفنی بسیار می تواند کارآیی داشته باشد.

کارشناس مشاوره 1480 در خصوص زمان فعالیت این مرکز مشاوره تلفنی عنوان کرد: هر فردی از 8 صبح تا ساعت 24 شب می تواند جهت کسب مشاوره با خط 1480 ارتباط برقرار کند و در روزهای تعطیل نیز خدمات مشاوره ارائه می شود.

وی به موضوعات ارائه شده در خط مشاوره تلفنی 1480 اشاره کرد و گفت: هر موضوع روانشناسی، مشکلات ارتباط با اطرافیان، مشکلات فردی، اعتیاد، تربیت فرزند، مشاوره انتخاب رشته و مشکلات موقعیتی و راهنمایی در خط تلفنی 1480 پرداخته می شود.

*محرمانه بودن اطلاعات خط تلفنی 1480

زال با بیان اینکه همه استان ها مجهز به خط تلفن 1480 هستند، افزود: در سراسر استان خراسان جنوبی مردم می توانند با 1480 تماس بگیرند و به مرکز آن در شهرستان بیرجند متصل می شوند و تمام اطلاعات مشاوره و تماس گیرندگان محرمانه است.

کارشناس مشاوره 1480 بیان کرد: اگر فردی مشاوره حضوری درخواست داشته باشد می تواند به اداره بهزیستی شهرستان خود مراجعه کند و از خدمات مشاوره در مراکز دولتی بهره گیرند و مراکز خصوصی نیز در اغلب شهرستان ها فعالیت دارند.

وی با اشاره به تعرفه دولتی و خصوصی مشاوره گفت: تعرفه دولتی برای دریافت خدمات مشاوره حضوری 65 هزار تومان و تعرفه خصوصی برای مشاور کارشناسی ارشد 176 هزار تومان و دکترا 207 هزار تومان است و مشاوره تلفنی 1480 کاملا رایگان است.

زال با بیان اینکه 54 مرکز خصوصی و دولتی جهت ارائه خدمات مشاوره حضوری در استان فعال است، ادامه داد: از این تعداد 11 مرکز دولتی و 43 مرکز نیز خصوصی هستند.

*برقراری 10 هزار تماس با خط مشاوره 1480

کارشناس مشاوره 1480 با اشاره به تعداد تماس های خط مشاوره 1480 گفت: طی 6 ماه ابتدای امسال 10هزار و 646 تماس موفق با خط مشاوره 1480 در خراسان جنوبی برقرار شده است.

وی در ادامه بیان کرد: بیشترین تماس ها مربوط به موضوعات از جمله مشکلات بین فردی از جمله مشکل با همسر در زمینه های اعتیاد و زناشویی و اختلالات فردی و مشکلات موقعیتی بوده است.

زال با بیان اینکه برخی از افراد ضرورت تماس با خط مشاوره 1480 را احساس نمی کنند، افزود: متاسفانه فرهنگ مشاوره در جامعه جا نیفتاده است و افراد تمایل ندارند تا برای حل مشکل خود به مشاورین متخصص مراجعه کنند و اگر این فرهنگ توسعه یابد قطعا اکثر مشکلات جامعه کاهش خواهد یافت.

کارشناس مشاوره 1480 در ادامه تاکید داشت: نگرانی مردم از برملاشدن اسرارشان یکی از مهم ترین دلایل جهت عدم مراجعه به مشاورین است اما یکی از اصول اصلی خط مشاوره تلفنی 1480 بحث حفظ اسرار و رازداری است.

وی در پایان بیان کرد: مردم خط مشاوره تلفنی 1480 را فراموش نکنند و در تمامی شهرها و روستاها مردم می توانند از اطلاعات مشاورین بهره مند شوند.

کد خبر 69387

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد