بنشینید و لحظاتی زندگی مارا تجربه کنید

همایش بزرگداشت هفته افراد دارای معلولیت و اختتامیه پنجمین سوگواره ملی عکس مسیر سبز ویژه اربعین حسینی(ع) صبح امروز یکشنبه در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی ایلام برگزار شد، برنامه ای که با حاشیه هایی از جنس معلولان همراه بود.

در این همایش فضا سازی جایگاه با لوازم توانبخشی ویژه معلولان تزئین شده بود بطورکیه واکر جای تریبون سخنران بود و بجای صندلی از ویلچر برای سخنران استفاده شده بود.

مجری در ابتدای برنامه از سخنرانان برنامه درخواست کرد برای درک شرایط افراد دارای معلولیت پیش از صحبت روی ویلچر نشسته و به نمایندگی از جامعه معلولان برای لحظاتی زندگی آنها را تجربه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این برنامه پس از نشستن روی ویلچر  و ایستادن پشت تریبون واکر به مشکلات زندگی افراد دارای معلولیت و جانبازان اشاره کرد و گفت: معلولیت به معنی محدودیت و از دست دادن کارائی نبوده بلکه وقتی عضوی را انسان از دست می دهد سایر اعضا قوی تر می شوند.

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار بیان کرد: انسانیت به اعضا بدن و جسم سالم نیست بلکه به رفتار و منش انسانی است.

وی با ذکر اینکه در بسیاری از معلولان اراده قوی برای انجام کار و خلاقیت وجود دارد گفت: بسیاری از این افراد کارآفرین و دارای تحصیلات عالیه بوده و جزء بهترینهای جامعه هستند.

وی اظهار کرد: جامعه نسبت به جامعه معلولان احساس مسئولیت داشته  و کل جامعه باید توجه ویژه برای رفع مشکلات و نیازهای معلولان داشته باشند.

وی با اشاره به عدم اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان از سوی برخی از مدیران دستگاه های اجرایی استان گفت: این مساله از سوی مدیران پذیرفتنی نبوده و هرمدیری که در این زمینه کوتاهی کرد به بنده معرفی کنید.

مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این همایش از عدم اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان گلایه کرد و گفت: متاسفانه با وجود اینکه این قانون در مجلس شورای اسلامی مصوب شده ولی برخی دستگاه ها در اجرای آن اهتمام ندارند.

حسین نورعلیون بیان کرد: خوشبختانه نگاه دولت به معلولان و افراد نیازمند مثبت بوده و درصدد گستردهع تر شدن خدمات به این قشر است.

وی با اشاره به حمایت بهزیستی از 17هزار فرد دارای معلولیت گفت: این افراد از خدمات مختلف در حوزه های مختلف مسکن، اشتغال، بیمه، تحصیل،درمان و غیره برخوردارند.

به گفته وی، یکی از مهمترین خدمات بهزیستی به معلولان توانمندسازی بوده که در این زمینه با ایجاد مراکز حرفه آموزی و کارگاه های تولیدی، حمایتی سعی در اشتغالزایی این قشر داریم.

مدیر کل بهزیستی ایلام همچنین ایجاد پایگاه های هنر در مناطق روستایی را از دیگر خدمات ارایه شده به معلولان عنوان کرد و گفت: در این زمینه 10پایگاه با عضویت 800نفر در 6شهرستان استان عضویت دارند.

در ادامه این برنامه که اجرای موسیقی سنتی نیز همراه بود از 10برگزیده پنجمین سوگواره ملی عکس مسیر سبز ویژه اربعین حسینی که به همت بهزیستی برگزار شد تقدیر شد.

تقدیر از افراد دارای معلولیت موفق، مدیران مراکز و کارکنان معلول از دیگر بخشهای این برنامه بود.

در حاشیه این برنامه نمایشگاه دستاوردهای افراد دارای معلولیت برپا که مورد بازدید مسئولان و شرکت کنندگان همایش قرار گرفت.

کد خبر 69348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد