شما ایستا نیستید، پویا هستید و سرافرازتر از همیشه می توانید بزرگان این عرصه را به شگفتی وادارید

حمید کاکا سلطانی، رئیس هیات داوران جشنواره تئاتر منطقه ای آفتاب ویژه افراد دارای معلولیت که در استان البرز برگزار شده بود در آیین اختتامیه این جشنواره که امروز با حضور مسئولین و هنرمندان دارای معلولیت در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد گفت: شرکت کنندگان در این‌جشنواره با رقابتی سالم و با هدف دوستی و تعامل فرهنگی دور هم‌ جمع شدند تا به اهداف خود برسند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز،  کاکایی ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی بسیار خوب استان البرز و برگزاری اختتامیه ای در خور شأن عزیزان دارای معلولیت عنوان داشت : تئاتر یکی از شاخص های مهم فرهنگ در دنیاست ، تئاتر یک هنر ترکیبی متشکل از عناصر مختلفی است که فرهنگ، مهم ترین هدف آن به شمار می رود زیرا بیان دیالوگ های نمایش، می تواند بر مخاطب تاثیرگذار باشد. تئاتر افراد دارای معلولیت نیز چند سالی است که اجرا می شود و اهداف مختلفی را دنبال می کند.

رئیس هیات داوران‌جشنواره تئاتر منطقه ای آفتاب اذعان کرد: فرهنگ سازی در بطن جامعه یکی از همین اهداف است که در آن اعضاء خانواده ضمن ایجاد سرور و شعف، با عضو دارای معلولیت خانواده به تعامل می پردازند و آگاه می شوند که او یک توانمند است و نباید به سمت غمگین شدن گام بردارد.

کاکا سلطانی با بیان اینکه افراد دارای معلولیت از طریق تفکر و برقراری ارتباط مؤثر با خانواده و جامعه توانمندی های خود را با اجرای نمایش به اجرا می گذارند، تاکید کرد: درمان، یکی دیگر از اهدافی است که با برگزاری این جشنواره ها به دنبال آن هستیم. تئاتر افراد دارای معلولیت، یک هنر درمانگر کاربردی است.

وی آگاهی دادن به جامعه را یکی دیگر از اهداف این جشنواره دانست و عنوان کرد: افراد دارای معلولیت، از طریق اجرای نمایش های مختلف اعلام می کنند که ناتوان نیستند، طی این سال ها تاثیرات فراوان اجرای تئاتر را بر زندگی این افراد دیده و مشاهده کرده ایم که بسیاری از آن ها دچار انزوا شده بودند اما بعد از اجرای نمایش، به زندگی بازگشته اند. تعداد این افراد آنقدر زیاد است که می توان‌کتاب هایی با مصادیق عینی در این زمینه نوشت.

رئیس هیات داوران جشنواره تئاتر منطقه ای آفتاب مطرح کرد: اجرای افراد دارای معلولیت ها به حدی خوب و قوی بود که می توانند رقابت صد درصدی با تئاترهای منطقه ای، استانی و بین المللی داشته باشند. این عزیزان به حدی خوب عمل کرده اند که قادر هستند کنار دیگر بازیگران تئاتر ایفاء نقش کنند.

کاکا سلطانی بیان کرد: خواهشم از نویسندگان، دست اندرکاران و تولید کنندگان این نمایش ها این است که از نطر تکنیک و درک عمیق مسائل انسانی و مشکلات اجتماعی بیشتر تحقیق کنند تا بهتر بتوانند به برخی موضوعات بپردازند.

وی خطاب به هنرمندان دارای معلولیت حاضر در سالن گفت: شما طی این سال ها ثابت کرده اید که می توانید گام های موثری در راه رسیدن به اهداف خود بردارید بنابراین با اعتماد به نفس به سمت جلو حرکت کنید اما تلاش خود را برای تولیدات جدیدبیشتر کنید و از تولید محتواهای تکراری بپرهیزید و گام هایتان را فراتر بگذارید و عمیق تر فکر کنید.

رئیس هیات داوران جشنواره تئاتر منطقه ای آفتاب اشاره کرد: بدون شک امروز تئاتر افراد دارای معلولیت، توانمندانه است و پله های صعود را طی می کند اما نباید اهداف خود را بر شرکت در جشنواره متمرکز کنید. شما قدرتمند هستید و می توانید تعاملات خوبی داشته باشید و ضعف ها و آلام جامعه را به‌ گوش مسئولین و مصلحین اجتماعی برسانید.

کاکا سلطانی خاطرنشان کرد: شما ایستا نیستید، پویا هستید و سرافرازتر از همیشه می توانید بزرگان این عرصه را به شگفتی وادارید. فراموش نکنید هنرمندان و سوپراستارهای زیادی تاکنون دقایق بیشماری را به خاطر تشویق شما روی پا ایستاده اند و هنرمندانی همچون‌شما را تشویق کرده اند. شما قادرید تغییر دهید پس با جهش و کوشش به سمت موفقیت ها گام بردارید.

کد خبر 69245

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد