پیام استاندار گلستان به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت

استاندار گلستان در پیامی روز جهانی افراد دارای معلولیت را گرامیداشت و اظهار کرد: این روز متعلق به تمامی انسانهایی است که با عزم راسخ خود هرگز اجازه ندادند کاستی های جسمانی خللی در دستیابی آنها به اهداف ارزشمند شان وارد آورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان؛ متن کامل پیام دکتر علی محمد زنگانه به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

امیدآفرینی و توانمند سازی دو شاخصه ایست که همواره در مبانی دینی و اخلاقی به آن اشاره شده و تاریخ این سرزمین مملو از آموزه هایی است که به ما سابقه حمایت و پشتیبانی را نشان می دهد.

روز جهانی افراد دارای معلولیت در واقع فرصتی ارزشمند برای تمام کسانی است که نگاه خود را به این عزیزان تصحیح کنند و توجه داشته باشند که خداوند متعال مجموعه ای از توانمندی ها و استعدادها را در وجود هر انسانی به ودیعه نهاده است و شناسایی درست این موهبت ها ما را در دستیابی به اهداف خود موفق تر می سازد.

آنچه به عنوان یک وظیفه عمومی در قبال افراد دارای معلولیت بر عهده همگان است ، حمایت معنوی به معنای واقعی کلمه و پشتیبانی با استفاده از ظرفیت های در اختیار است.

توجه به حقوق شهروندی افراد دارای معلولیت در سطوح مختلف دستگاه های اجرایی و نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیرنده و فراهم سازی امکان زیستنی مطلوب برای آنان بدون توجه به کاستی ها باید مورد نظر مدیران و اقشار مختلف جامعه باشد.

اینجانب ضمن گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت که در سالجاری با شعار "راه حل های تحول آفرین برای توسعه فراگیر و نقش نوآوری در دامن زدن به جهانی در دسترس و برابر" همراه است ، بر این باورم که افراد دارای معلولیت که با عزم راسخ خود هرگز اجازه ندادند کاستی های جسمانی خللی در دستیابی آنها به اهداف ارزشمند شان وارد آورد، در عرصه های مختلف جامعه نقش آفرین هستند و امیدوارم تمامی شهروندان استان بتوانند با اندیشه ای والا و نگاهی حمایت گرانه در کنار یکدیگر در نگارستان ایران اسلامی زندگی کنند و آینده ای روشن را برای گلستان رقم بزنند.

علی محمد زنگانه

استاندار گلستان

کد خبر 69216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد