مناسب سازی ساختمان ها و شهرها و تسهیلات اشتغال به نفع افراد داری معلولیت در دستور کار باشد

استاندار گلستان همزمان با روز جهانی گرامیداشت افراد داری معلولیت از بهزیستی شهرستان گرگان و نحوه خدمت‌رسانی به مردم بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گلستان؛ ظهر امروز عیل محمد زنگانه استاندار گلستان در حاشیه بازدید از بهزیستی گرگان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت گفت: برای رفاه افراد دارای معلولیت ساخت و ساز ساختمان ها باید با نظارت دستگاه های مرتبط باشد و اصول مناسب سازی، در نظر گرفتن رمپ ها و دسترسی به طبقات لحاظ شود همچنین شهرداران هم اقدامات لازم را جدی تر دنبال کنند.

زنگانه افزود: به منظور اشتغال افراد دارای معلولیت تحت ‌پوشش بهزیستی و به طور کل همه افراد دستگاه های خدمت‌رسان توجه ویژه ای شده و در تسهیلات سفر هم به این مهم پرداخته شده است.

وی ادامه داد: وام های اشتغال تبصره ۱۶ عمدتا به افراد این دستگاه ها اختصاص دارد و در تبصره ۱۸ هم اولویت با همین افراد است. فرایند توزیع منابع و تسهیلات با ایراداتی روبرو است که تا حدی رفع شده است.

استاندار گلستان تصریح کرد: بر اساس گزارشات بهزیستی استان اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است. امیدواریم با کمک هم بتوانیم باری از مشکلات این قشر درخور توجه جامعه سبک کنیم.

گفتنی است پس ازاین بازدید چند نقطه از سطح شهر نیز مورد بررسی استاندار، شهردار گرگان و مدیرکل بهزیستی استان قرار گرفت.

کد خبر 69212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد