آئین افتتاح نمایشگاه توانمندی افراد دارای معلولیت همزمان با ۱۲ آذر ماه

مدیرکل بهزیستی استان سمنان : یکی از شرایط لازم جهت تحقق نیازهای معلولین ایجاد ظرفیت ها و فرصت‌های برابر برای بهبود شرایط زندگی آنها است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، همزمان با ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولین نمایشگاه آثار و توانمندی های افراد دارای معلولیت در استان با حضور مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان ، مدیرکل بهزیستی ، معاونین و کارشناسان استانی ، روسای شهرستان و جمعی از مدیران استانی  افتتاح گردید.

دکتر منطقی مدیرکل بهزیستی استان در آئین افتتاحیه این نمایشگاه که از ۱۲ لغایت ۱۴ آذر ماه در نگارخانه فرهنگ و هنر استان برپا می شود ، ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۲ آذرماه روز جهانی و هفته ملی افراد دارای معلویت گفتند :  امروز در حالی این مناسبت را گرامی می داریم که بسیاری از این افراد با وجود بسیاری از مصائب و محدودیت ها  با اتکا بر اراده ای محکم و باور به خود در عرصه‌های گوناگون اجتماع درخشیدند و ثابت کردند معلولیت، محدودیت نیست.

وی ضمن تقدیر و تشکر از حضور استاندار در برنامه های افتتاحیه هفته ملی معلولین، از همت و برنامه ریزی معاونت توانبخشی، حوزه روابط عمومی و کلیه همکاران نیز در برپایی نمایشگاه قدردانی و افزودند : یکی از شرایط لازم جهت تحقق نیازهای معلولین ایجاد ظرفیت ها و فرصت‌های برابر برای بهبود شرایط زندگی آنهاست و تنها در این صورت است که توانمندی‌های آنان بروز پیدا می کند. آگاهی از توانمندی های بالقوه و بالفعل افراد دارای معلولیت، استفاده از استعدادها و قابلیت ها ، تغییر دریچه نگاه به این قشرحائز اهمیت است.

دکتر منطقی خاطر نشان کرد :  آثار هنری معلولین تنها بخش کوچکی از توانمندی های آنان است و در سطح استانی در تلاش هستیم فرصت حضور معلولین در جامعه اعم از عرصه های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی را فراهم گردانیم. افراد دارای معلولیت گرچه در ظاهر دارای نقص بوده اما روح بلندی دارند و وجودشان سراسر مملو از هنر، عشق و عاطفه است .

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با تاکید بر لزوم برطرف کردن موانع فرهنگی و فیزیکی شهری سر راه افراد دارای معلولیت گفت : فراهم کردن بستر شکوفایی استعدادهای معلولین خود اولین قدم در توانمندسازی است. باوجود اقدامات صورت گرفته برای مناسب سازی فیزیکی، هنوز در این بخش دچار کاستی ها و مشکلاتی هستیم .

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از خانواده‌های محترم و صبور افراد دارای معلولیت، همدلی و همراهی آنان را در به ظهور رساندن استعداد های فرزندانشان در عرصه های مهم اجتماعی ارج نهاده، از درگاه ایزد منان توفیقات روز افزون و سربلندی آنان را خواستار شدند .

کد خبر 69192

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد