اجرای نمایش " مترسک و آدم برفی " کاری از هنرمندان استان تهران

در سومین روز از جشنواره تئاتر منطقه ای آفتاب ویژه افراد دارای معلولیت، نمایش صحنه ای " مترسک و آدم برفی " در بخش کودک ک نوجوان کاری از هنرمندان استان تهران به مدت ۴۵ دقیقه سالن میلاد کرج اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛«حسن همتی» دستیار کارگردان نمایش مترسک و آدم برفی گفت: موضوع این نمایش، امید و بخشندگی و تداعی گر ضرب المثل " از هر دست بدهی از همان دست پس می گیری " بود و ما قصد داشتیم با اجرای این تئاتر نشان دهیم که ما کوتاه قامتان می توانیم به آنچه می خواهیم دست یابیم؛ حتی اگد جامعه و محیط با ما سازگار نباشد، ما قابلیت تغییر شرایط و نگاه مردم را داریم.

وی با اشاره به ایفای نقش هفت نفر از هنرمندان کوتاه قامت در این نمایش و با بیان اینکه این اولین نمایشی بود که با اجرای کوتاه قامتان به روی صحنه رفت، ضمن ابراز خوشحالی از شرکت در این جشنواره مطرح کرد: این جشنواره هم نواقصی داشت که امیدواریم در سال های بعد برطرف شود اما در کل میزبانی استان البرز خوب و رضایت بخش بود.

دستیار کارگردان نمایش مترسک و آدم برفی ضمن قدردانی از سازمان بهزیستی به دلیل برگزاری چنین جشنواره هایی اذعان کرد: جامعه و محیط پیرامون در بسیاری موارد با ما ناسازگار هستند اما ما باید تلاش کنیم و دیدگاه ها، شرایط و نظرات را به نحو مطلوب تغییر دهیم. به نظر من معلولیت جسمی وجود ندارد و هیچ کس از نظر جسمی ناتوان نیست و هر کس هر کاری را اراده کند می تواند انجام دهد.

همتی با اشاره به اینکه معلول، ذهن ناتوان است که تصور می کند برخی کارها را نمی توان انجام داد، خاطرنشان کرد: از مسئولین درخواست می کنیم کمی دید خود را نسبت به ما تغییر دهند، بیشتر از افراد دارای معلولیت حمایت کنند و به آن ها بها بدهند و زمان تصویب برخی قوانین و مقررات، زیرساخت ها و احداث اماکن عمومی شرایط معلولین را در نظر بگیرند.

کد خبر 69105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد