اجرای نمایش " خانم بزی و گرگ ناقلا " کاری از هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری

در سومین روز از جشنواره تئاتر منطقه ای آفتاب ویژه افراد دارای معلولیت، نمایش خانم بزی و گرگ‌ ناقلا در بخش کودک و نوجوان، کاری از هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری در پلاتوی فتحعلی بیگی تئاتر شهر کرج با حضور هنرمندان و علاقه مندان به هنر نمایش به مدت ۳۵ دقیقه اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛«عاطفه امیرخانی» کارگردان این نمایش گفت: ۱۰ بازیگر که هشت نفر از آن ها دارای معلولیت جسمی حرکتی هستند در این نمایش ایفاء نقش می کنند. موضوع آن نیز در مورد گرگی است که سه فرزند خانم بزی را دزدیده اما هدف اصلی او، خوردن بزغاله ها نیست بلکه دلش می خواهد خاله بزی به او توجه کند و وی را مانند دیگر حیوانات جنگل دوست داشته باشد.

وی ادامه داد: در طول داستان همه به کمک خاله بزی می آیند و از او دفاع می کنند تا با گرگ‌ مقابله کند و بچه هایش را به او برگردانند اما وقتی گرگ با اتحاد آن ها مواجه می شود، هدف اصلی خود را بیان می کند و به خاطر خاله بزی و حیوانات جنگل گوشتخواری را کنار می گذارد و گیاهخوار می شود.

کارگردان نمایش خاله بزی و گرگ ناقلا، تاثیر برگزاری این جشنواره ها در افراد دارای معلولیت را فوق العاده دانست و عنوان کرد: در بسیاری از خانواده ها و اجتماع به این افراد اهمیت داده نمی شود و حتی در برخی موارد آن ها را تحقیر می کنند اما با اجراهای مختلف، اعتماد به نفس این افراد افزایش می یابد و توانایی های خود را باور می کنند.

امیرخانی بیان کرد: آمدن به روی صحنه و اجرا و به دنبال آن تشویق مردم باعث تقویت انگیزه های هنری در این عزیزان می شود. بسیاری از این افراد دارای توانایی هایی هستند که شاید انسان های بدون‌ معلولیت، قدرت و توان انجام آن ها را نداشته باشند. ممکن است اجرای روی صحنه برای برخی افراد ساده نباشد اما افراد دارای معلولیت به خوبی روی سن حاضر می شوند و اجرا می کنند.

این کارگردان تئاتر عنوان کرد: حدود ۶ سال است که با این گروه کار می کنم و در همه جشنواره ها شرکت کرده و به خاطر اجرای فوق العاده آن ها حائز رتبه شده ایم اما هنوز برای برخی تمرین ها و کارها از جمله مکان مناسب برای تمرین با مشکل مواجه هستیم اما با وجود همه شرایط، باز هم شاهد اجرای خوب این عزیزان بودیم.

وی اضافه کرد: فقط از مسئولین تقاضا می کنیم به افراد دارای معلولیت بیشتر بها بدهند و کمک‌ کنند استعدادهای آن ها کشف، شناسایی و در مسیر صحیح استفاده شود. شاید این عزیزان در برخی موارد نتوانند مانند من و شما پیشرفت کنند اما در بسیاری موارد دیگر مستعد و پرتوان هستند؛ باید به آن ها و استعدادهایشان اهمیت داده شود تا بتوانند خود را ثابت کنند.

کد خبر 69098

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد