اجرای نمایش " جایی در میان ابرها " کاری از هنرمندان استان تهران

نمایش «جایی در میان ابرها» با هنرنمایی چهار نفر از هنرمندان استان تهران که سه تن از آن ها دارای معلویت های اعصاب و روان، ضایعه نخاعی و جسمی حرکتی بودند، در دومین روز از جشنواره تئاتر منطقه ای افراد دارای معلولیت آفتاب در پلاتوی فتحعلی بیگی تئاتر شهر کرج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛«افشین قاسمی» کارگردان این نمایش با اشاره به ششمین دوره برگزاری این جشنواره و شرکت در پنج دوره گذشته گفت: این نمایش، زندگی خانواده ای را به تصویر می کشد که دارای فرزند معلول هستند اما به دلیل رطوبت هوای محل زندگی خود در شمال کشور و مشکلاتی که برای فرزندشان به وجود می آید، تصمیم به مهاجرت می گیرند اما با اتفاقاتی که در طول داستان رخ می دهد، دچار تردید می شوند.

وی با تاکید بر ضرورت حضور حداقل یک کارشناس و مشاور و همراهی او با اعضاء گروه اذعان کرد: سه گروه از تهران به استان البرز آمدند اما یک کارشناس همراه ما نیامد البته معمولا در هماهنگی های صورت گرفته، مشکلاتی به وجود می آید و با توجه به شرایط روز می توان به ستاد اجرایی حق داد که برخی موارد پیش بینی نشده اتفاق بیفتد اما می تواند تجربه خوبی برای سال های آتی باشد.

این کارگردان تئاتر به اهمیت این جشنواره ها اشاره و بیان کرد: با اجرای این نمایش ها در معرض دید عموم، این افراد انرژی مضاعفی فراتر از گروه درمانی و هنردرمانی دریافت می کنند اما مهم تر از همه این است که کارگردان کار پس از پایان اجرا و جشنواره نباید آن ها را رها کند زیرا به شدت آسیب می بینند.

قاسمی خاطرنشان کرد: اگر سازمان بهزیستی بخواهد انگیزه این افراد را تقویت کند، خیلی خوب است که روز اختتامیه این جشنواره، فراخوان جشنواره هفتم نیز اعلام شود تا شرکت کنندگان در این رقابت جذاب و شیرین انگیزه و روحیه بهتری پیدا کنند و از همان روزهای اولیه پس از پایان جشنواره به فکر تولیدات جشنواره بعدی باشند.

وی در پایان تاکید کرد: اگر همه جشنواره های هنری به هر دلیلی برگزار نشود، این جشنواره باید به هزار و یک دلیل برگزار شود زیرا حضور در تمرین ها و آموزش ها برای روحیه افراد دارای معلولیت بسیار مفید است و آن ها را به حضور در اجتماع دعوت می کند و بیشتر از جنبه مادی، جنبه درمانی دارد.

کد خبر 69065

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد