شهرقدس| برگزاری مانور بزرگ مشترک زلزله

مانور بزرگ زلزله با سناریو زلزله فرضی و استفاده از بیمارستان صحرایی در محل مجموعه استادیوم شهدای شهرقدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، مانور بزرگ امداد و نجات با سناریو زلزله فرضی و استفاده از بیمارستان صحرایی شهرستان قدس با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان تهران، فرماندار، امام جمعه شهرستان قدس، رئیس بهزیستی شهرستان قدس و دستگاه های امدادی، خدماتی، درمانی و ... در محل مجموعه استادیوم شهدای شهرقدس برگزار شد.

حمزه صالحی رئیس بهزیستی شهرستان قدس با اشاره به اینکه تاب‌آوری مهمترین هدف برگزاری مانور زلزله است، افزود: مانور زلزله و ایمنی همه ساله به عنوان بزرگترین فعالیت آموزش همگانی کشور در حیطه ایمنی در برابر زلزله، با مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی از جمله اورژانس اجتماعی، جمعیت هلال احمر، آتش نشانی و فوریت‌های پزشکی و...برگزار می‌شود و یکی از اهداف این مانور ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی آحاد مردم در مورد زلزله و سایر پدیده‌های طبیعی بوده و امید است با مشارکت و همکاری دستگاه‌های مرتبط به غایت این اهداف مهم دست یابیم.

حمزه صالحی اظهار داشت: از وقوع زلزله نمی توان پیشگیری کرد اما می توان با برنامه ریزی صحیح برای مواقع بحران آن را کنترل کرد، کشور ما از لحاظ وقوع بلایای طبیعی جز کشورهای نخست در دنیاست بنابراین باید با برگزاری چنین برنامه هایی سطح آمادگی و آگاهی شهروندان را افزایش دهیم.

کد خبر 69033

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد