بیش از ۵۴ هزار معلول تحت پوشش اداره کل بهزیستی گلستان هستند

کیانی گفت: ۵۴ هزار و ۱۴۲ معلول تحت پوشش اداره کل بهزیستی گلستان هستند و از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، عارف کیانی امروز (چهارشنبه ۹ آذر) در نشست خبری که به مناسبت هفته افراد دارای معلولیت گفت: ۵۴ هزار و ۱۴۲ معلول تحت پوشش اداره کل بهزیستی گلستان هستند و از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.

مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: از این تعداد ۹ هزار و ۳۰۰ نفر دارای معلولیت بینایی، ۳۱ هزار و ۴۸۲ نفر معلولیت جسمی حرکتی و هشت هزار و ۳۷۳ نفر معلولیت شنوایی دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۴۱۰ معلول ذهنی، ۱۶۴ معلول صوت و گفتار و چهار هزار و ۷۷۵ معلول اعصاب و روان نیز تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان هستند.

کیانی با اشاره به برنامه های هفته معلولان، گفت: در این هفته، ۷۵ برنامه استانی و ۱۲ برنامه شهرستانی برگزار می شود.

وی اظهارداشت: همچنین ۲ مرکز شبانه‌روزی اعصاب و روان در گرگان و بندرترکمن و یک مرکز روزانه معلولین جسمی و حرکتی در بندرگز افتتاح می شوند.

مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: ۳۷ هزار و ۱۴۸ نفر از معلولان تحت پوشش بهزیستی استان، ماهیانه مستمری دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه قبل از دولت سیزدهم، ۱۲ هزار نفر پشت نوبتی برای تحت پوشش قرار گرفتن بهزیستی بودند، گفت: تا ۳۰ خرداد امسال، تمامی این افراد تحت پوشش قرار گرفتند و در حال حاضر پنج هزار و ۸۴۱ نفر پشت نوبت هستند.

کیانی ادامه داد: در راستای متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت، حقوق مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان نیز افزایش یافته و از ۴۲۰ هزار تومان برای خانواده تک معلول به ۵۴۶ هزار تومان افزایش یافته است و این میزان در خانواده‌های با تعداد معلول بیشتر نیز افزایش می یابد.

کد خبر 68960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد