حمایت بهزیستی استان از خانواده های نیازمند

خسرو امیدوار معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: بهزیستی استان اردبیل در حوزه اجتماعی و اصلی ترین برنامه خدمات حمایتی مستمرخود از خانواده های نیازمند بی سرپرست و بد سرپرست و با وسع اقتصادی پایین حمایت می نماید.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اظهارداشت: در این برنامه حمایتی زنان سرپرست خانوار که به دلایل فوت همسر، طلاق، از کار افتادگی سرپرست یا زندانی بودن سرپرست بدون حامی مانده اند پس از شناسایی و تشکیل پرونده حمایتی توسط مددکاران تحت پوشش خدمات مستمر و غیر مستمر اداره بهزیستی قرار می گیرند.

امیدوار ادامه داد: تمامی پرداختی های مستمر وغیر مستمر سازمان در راستای توانمند سازی  زنان سرپرست خانوار و با هدف تقویت استعدادهای بالقوه آنها و شکوفایی استعداد های درونی انها  بمنظور توانمندی و اشتغال و حضور فعال در جامعه است.

وی خاطر نشان ساخت:  تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان ۶ هزار خانوار می باشد که تقریبا ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر را شامل می شود. سازمان بهزیستی بنا به وظیفه ذاتی خود بر خود فرض می داند کلیه خدمات ارایه شده که شامل خدمات فرهنگی، آموزشی، مددکاری، حمایتهای تحصیلی، آموزش مهارتهای زندگی، آموزش مهارتهای شغلی، معافیت سربازی یکی از فرزندان زنان سرپرست، صدور دفترچه درمانی، ارایه تسهیلات بانکی و غیره را به کلیه اعضا خانواده های تحت پوشش که در سامانه سازمان بهزیستی ثبت شده اند ارایه نماید.

امیدوار در بخش دیگر از سخنان خود اظهارداشت: زنان سرپرست خانواری که به هر دلیل سرپرست قانونی خود را از دست داده اند و جزو دهکهای یک تا سه هستند  می توانند با مراجعه به مراکز دولتی بهزیستی استان و مراکز غیر دولتی مثبت زندگی که در اقصی نقاط استان دارای مجوز زیر نظر سازمان فعالیت هستند مراجعه نموده و پس از تشکیل پرونده مددکاری نسبت به دریافت مستمری و سایر خدمات تخصصی مددکاری اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: در طول سه سال گذشته بهزیستی استان توانسته است با شناسایی و آموزش مهارت برای زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنها  و اخذ مهارتهای حرفه ای لازم  تعداد بیش از ۱۲۰۰ نفر از این  افراد را وارد بازار کار و اشتغال خانگی نماید و خانواده های نیازمند پشت نوبت  را از این طریق جایگزین افراد خارج شده از چرخه حمایت نماید.

گفتنی است با عنایت به پذیرش کلیه خانواده های مراجعه کننده به حوزه حمایتی بهزیستی در سال ۱۴۰۱، معاونت امور اجتماعی آمادگی دارد کلیه متقاضیان واجد شرایط حمایت را تحت پوشش خدمات مستمر و غیر مستمرخود در بیاورد.

کد خبر 68392

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد