تقدیر رئیس جمهور از بانوان ملی‌پوش ناشنوا و پارالمپیکی کشور

رئیس‌‎جمهور با بیان اینکه امروز زنان سهم بالایی از افتخارات کشور در عرصه‌های مختلف دارند، گفت: مدال‌آوری و قهرمانی بانوان ورزشکار ایرانی در میادین منطقه‌ای و جهانی بسیار ارزشمند، تحسین برانگیز و امیدآفرین است و این مسیر پرافتخار باید استمرار یابد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» پیش ازظهر امروز چهارشنبه در آیین تجلیل از بانوان مدال‌آور ورزش ایران اسلامی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، توجه به ورزش و حمایت از ورزشکاران را رویکرد مهم و محوری دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: امروز توجه به ورزش، به ویژه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی یکی از ضرورت‌ها در جهت سلامت جسمی، نشاط فردی و اجتماعی است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز بانوان قهرمان و مدال‌آور جلوه‌ای از شجاعت و قدرت ملی و مردمی هستند، افزود: حمایت از ورزشکاران به عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور در دستور کار دولت است. به بانوان ورزشکار اطمینان می‌دهم دولت به طور جدی به دنبال رفع موانع پیش روی آنها در زمینه‌های بودجه و امکانات و نیز اشتغال و مسائل معیشتی است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه امروز زنان سهم بالایی از افتخارات کشور در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری دارند، اظهار داشت: مدال‌آوری و قهرمانی بانوان ورزشکار ایرانی در میادین مختلف منطقه‌ای و جهانی بسیار ارزشمند، تحسین برانگیز و امیدآفرین است و این مسیر پرافتخار حتما باید استمرار یابد.

رئیس‌جمهور، کسب هزار و ۳۶۳ مدال و عنوان قهرمانی ورزشی در دولت سیزدهم را یک رکورد تاریخی و نشانه عزم و اراده جوانان ایرانی برای افتخارآفرینی توصیف و تصریح کرد: این اراده پولادین جوانان ما به ویژه دختران ورزشکار که در تلاشند در سطح بین‌المللی افتخار کسب کنند و پرچم پرافتخار کشورمان را در قله‌های افتخار و سربلندی به اهتزاز درآورند، در خورِ تحسین و تقدیر شایسته است.

آیت‌الله رئیسی افزود: امروز بانوان ما نه فقط در عرصه ورزش بلکه در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی و همچنین خدمت‌رسانی نقش‌آفرینی بسیار مهم و برجسته‌ای دارند؛ مردم هیچ‌گاه از خودگذشتگی و جانفشانی کادر بهداشت و درمان و به ویژه بانوان فعال در این بخش در دوران کرونا را فراموش نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی ما برای تعالی و رشد انسان، میان زنان و مردان تساوی وجود دارد، خاطرنشان کرد: شأن و جایگاهی که فرهنگ اسلامی برای زنان قائل شده، شأن و جایگاهی والا، با کرامت و عزتمندانه است که جلوه‌های زیبا و درخشان آن امروز در جامعه قابل مشاهده است و زنان و دختران نامدار و نام‌آور ما در عرصه‌های مختلف ورزشی، علمی، فرهنگی و هنری خوش می‌درخشند.

زنِ ایرانیِ مسلمانِ خودباور نه در انزوا قرار می‌گیرد، نه کرامتش بازیچه هوی و هوس می‌شود

رئیس‌جمهور با اشاره به اعتلای هویت، جایگاه و منزلت زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز در جوامع مختلف نسبت به مسئله زن افراط و تفریط وجود دارد، برخی زنان را در انزوا و برخی دیگر شأن زن را بازیچه هوی و هوس قرار داده‌اند که هر دو مردود است، اما به برکت انقلاب اسلامی و خون مطهر شهدا، زنِ ایرانیِ مسلمانِ خودباور و خداباور نه حاضر است در انزوا قرار گیرد و نه شأن و کرامت او بازیچه هوی و هوس شود.

آیت‌الله رئیسی در ادامه تصریح کرد: وقتی یک بانوی مسلمان ایرانی با چنین روحیه و باوری و همچنین حفظ شئونات ملی و دینی خود در سکوهای افتخار و قهرمانی می‌ایستد، حتما موجب ناراحتی و عصبانیت دشمنان خواهد شد و به همین دلیل است که با بهانه‌های مختلف و با ادعای حمایت از حقوق زنان، حمله به باورها و اعتقادات زنان ایرانی را در دستور کار قرار می‌دهد، بی‌آنکه بگویند با شأن زن در جوامع خود چه کرده‌اند!

رئیس‌جمهور در پایان خطاب به بانوان ورزشکار مدال‌آور و افتخارآفرین گفت: به این میزان از موفقیت بسنده نکنید و حتماً برای استمرار این مسیر پرافتخار تلاش کنید.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور، «سید حمیدرضا سجادی» وزیر ورزش و جوانان گزارشی از حضور بانوان ورزشکار ایرانی در میادین و رویدادهای ورزشی، تعداد مدال‌های کسب شده در دولت سیزدهم، بانوان مربی و ورزشکار لژیونر و داور و همچنین سهمیه‌های کسب شده در مسابقات و میادین جهانی ارائه کرد.

«مهدیس مینایی‌پور» و «الناز دارابیان» نیز به نمایندگی از بانوان ورزشکار و مدال‌آور، دغدغه‌ها و مشکلات پیشِ روی جامعه ورزشی بانوان را تشریح کردند.

در این مراسم همچنین با حضور رئیس‌جمهور از بانوان افتخارآفرین و مدال‌آور در رشته‌های شمشیربازی، هندبال، تکواندو، قایقرانی، دو و میدانی، تیراندازی، وزنه‌برداری، ووشو، والیبال، کاراته، تنیس روی میز، دوچرخه‌سواری، شطرنج، کوهنوردی، اسکی، تیروکمان و همچنین ملی‌پوشان ناشنوا و پاراالمپیکی با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 68291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد