بهزیستی و فنی و حرفه ای تفاهم نامه همکاری امضا کردند

بهزیستی و فنی و حرفه ای استان یزد تفاهم نامه همکاری در زمینه توانمند سازی و آماده سازی شغلی جامعه ی هدف بهزیستی امضا کردند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در آیین امضاء این تفاهم نامه گفت: در قالب این تفاهم نامه افراد تحت پوشش بهزیستی استان یزد  اعم از افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، فرزندان بهزیستی، کودکان کار و خیابانی، بهبود یافتگان اعتیاد، افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی، زنان تحت خشونت خانگی، مبتلایان به اختلال هویت جنسی می توانند از خدمات آموزشی فنی و حرفه ای استان بهره مند شوند.

رضا ابهت در خصوص تعهدات بهزیستی در این تفاهم نامه گفت: نیازسنجی آموزش مشاغل و اعلام به فنی و حرفه ای به منظور برنامه ریزی ویژه جامعه ی هدف، معرفی افراد متقاضی حرفه آموزی به فنی و حرفه ای، پیگیری اشتغال افراد مهارت آموخته تا حصول نتیجه، معرفی ظرفیت خیّرین و تشکل های مردم نهاد سازمان بهزیستی به فنی و حرفه ای در راستای تحقق اهداف تفاهم نامه برخی از تعهدات بهزیستی در این تفاهم نامه است.

"مجید حق جو" مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد نیز برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز بهزیستی توسط فنی و حرفه ای را یکی از تعهدات سازمان فنی حرفه ای ذکر کرد و گفت: مناسب سازی فضاهای آموزشی برای تسهیل دسترسی معلولان و همکاری در معرفی جامعه هدف مهارت آموخته به بازار کار و بنگاه های اقتصادی نیز بر عهده فنی و حرفه ای است.

وی در خصوص آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی گفت: طی این تفاهم نامه مقرّر شد فنی و حرفه ای نسبت به اعزام مربی جهت ارائه آموزش ها به مراکز شبه خانواده در مقطع سنی کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی  در سراسر استان اقدام نماید.

مجید حق جو مشارکت در راه اندازی، توسعه و تسهیل کسب و کارهای جامعه هدف با عنایت به زیرساخت های موجود و همچنین تسهیل در صدور مجوز تاسیس آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد ویژه جامعه ی هدف بهزیستی را از دیگر تعهدات فنی و حرفه ای در این تفاهم نامه ذکر کرد.

گفتنی است؛ آیین امضاء تفاهم نامه همکاری بهزیستی و فنی و حرفه ای صبح امروز با حضور مدیران دو دستگاه برگزار شد.

کد خبر 68165

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد