جلسه  طرح راستی آزمایی برنامه های کاهش آسیب  در بهزیستی خوزستان

ظهر امروز جلسه طرح راستی آزمایی برنامه های کاهش آسیب با حضور مدیر کل و معاون پیشگیری بهزیستی خوزستان و کامبیز محضری کارشناس کمیته پیشگیری و کنترل ایدز سازمان بهزیستی کشور و نازنین حیدری نماینده اداره کنترل ایدز و مرکز مدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت در محل اداره کل بهزیستی خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل  بهزیستی خوزستان،  مهران کریمیان مدیر کل بهزیستی استان   در این جلسه بیان کرد:۱۳ مرکز کاهش آسیب  اعتیاد در سه شهرستان اهواز (۸مرکز)اندیمشک(۳مرکز) و آبادان (۲مرکز) تحت نظارت  بهزیستی خوزستان فعالیت می کنند.

 کریمیان افزود: در این مراکز  از بیماران در بدو ورود تست اچ آی وی گرفته می شود و در صورت مثبت بودن  به مرکز مشاوره های بیماریهای رفتاری  دانشگاه علوم پزشکی ارجاع و جهت دریافت خدمات حمایتی نیز به باشگاه مثبت بهزیستی در اهواز معرفی می شوند.

وی با ابیان اینکه  هر ۳ ماه یکبار از هر بیمار تست اچ آی وی گرفته می شود ،گفت:در ۶ماهه اول امسال از ۳هزار و پانصد بیمار تست گرفته شده  که  ۱۹ نفر از آنها مثبت بوده است و به مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری ارجاع داده شده اند.

مدیر کل بهزیستی خوزستان   اظهار داشت:به منظور توانمند سازی زنان دارای همسر معتاد در برابر اعتیاد(پازک) ۶۰ تیم اجتماع محور  در محلات حاشیه ای  به خانواده دارای  افراد معتاد آگاهی بخشی می دهند.

گفتنی است دکتر محضری کارشناس کمیته پیشگیری و کنترل ایدز سازمان بهزیستی کشور ونازنین حیدری  نماینده اداره کنترل ایدز و مرکز مدیریت بیماریهای واگیر دار وزارت بهداشت در راستای اجرای طرح راستی آزمایی برنامه های کاهش آسیب  در سفری دو روزه به استان خوزستان ،عصر امروز از مراکز کاهش آسیب بهزیستی در اهواز بازدید  و مستندات ثبتی  کاهش آسیب  و تست تشخیص اچ آی وی  را بررسی کردند و روز دوشنبه۲۳ آبان نیز از مراکز کاهش آسیب بهزیستی در آبادان بازدید خواهند کرد.

کد خبر 68086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد