افزایش بودجه سال آتی اورژانس اجتماعی و تدوین برنامه‌های ویژه برای ارایه خدمات پیشگیرانه

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در همایش علمی کاربردی مدیران ستادی و استانی بهزیستی سراسر کشور، گفت: سال آتی برای اورژانس اجتماعی برنامه‌های ویژه درنظر گرفته‌ایم تا بتواند جوابگو خدمات پیشگیرانه باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «مهدی عیسی‌زاده» رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در همایش علمی کاربردی مدیران ستادی و استانی بهزیستی سراسر کشور با اشاره به افزایش ۴۸ درصدی بودجه سازمان بهزیستی کشور، گفت: پیش‌بینی افزایش برای کمیته امداد و بهزیستی ۵۰ درصد بود که نهایتاً با ۳۰ درصد افزایش مستمری، نهایی شد و امیدواریم در سال آتی بتوانیم نیاز حداقلی سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد را در بودجه ۱۴۰۲ جبران کنیم.

به گفته رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی براساس اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران سازمان بهزیستی کشور از ادغام ۱۶ سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در راستای گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام شود.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی اساسی در حوزه توانبخشی و پیشگیری بهزیستی، اذعان کرد: در کمیسیون اجتماعی و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی جزء مباحث داغ است.

عیسی‌زاده بر پیشنهاد افزایش سهم ۳ درصدی استخدام معلولان در دستگاه‌های دولتی به ۵ درصد اشاره کرد و گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همیشه به ۲ نهاد کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور با حساسیت نگاه می‌کند؛ در حال حاضر ۷ میلیون و ۱۹۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند این در حالی است که بخشی از آسیب‌های اجتماعی را نیز به بهزیستی واگذار کردیم و با آن دست و پنجه نرم می‌کند اما در زمان تخصیص بودجه، اعتبار در جای دیگر قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال آتی برای اورژانس اجتماعی برنامه‌های ویژه با بودجه قابل توجهی درنظر گرفته‌ایم تا بتواند جوابگو خدمات پیشگیرانه باشد.

وی از پیش‌بینی مشوق‌هایی برای خیرین در بودجه خبر داد و گفت: هم‌اکنون تا بسته نشدن چارچوب بودجه کمیسیون اجتماعی آمادگی خود را برای شنیدن پیشنهادات خیرین اعلام می‌دارد.

عیسی‌زاده به آمار ۱۳۰ هزار نفری پشت‌نوبتی اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این تعداد از افراد را وارد چرخه خدمت بهزیستی کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان بر فرهنگسازی برای حضور معلولان و دفاع از عزت نفس آنها در سطح جامعه تاکید کرد.

کد خبر 67929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد