حل و فصل موضوع ضمانت بانکی زنان سرپرست خانوار در دهک‌های ۱ تا ۵ تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: از جمله مهمترین اقدامات دولت سیزدهم پیگیری بهبود وضعیت زنان سرپرست خانوار است که برای اجرایی شدن این موضوع، اعتباراتی در اختیار استان‌های مختلف قرار داده شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایرنا، «انسیه خزعلی» با بیان این مطلب، افزود: موضوع کارآفرینی پایدار زنان سرپرست خانوار از تهیه مواد اولیه تا رسیدن به محصول و فروش آن در بازار به مدت چهار سال در دست اقدام است و شاهد پیشرفتهای خوبی در سطح استانهای کشور در این خصوص هستیم.

وی ادامه داد: همچنین به دنبال این هستیم که صندوق زنان سرپرست خانوار موضوع ضمانت بانکی زنان سرپرست خانوار در دهک های یکم تا پنجم که زیر پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی قرار نمی‌گیرند را حل کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: هم اکنون جلسات کارشناسی برای تدوین برخی از احکام برنامه هفتم توسعه کشور در موضوع زنان و خانواده در حال برگزاری است و تماس‌هایی با نهادهای متولی و وزارتخانه های مختلف در این خصوص صورت گرفته و پیش نویس برخی از احکام برنامه هفتم توسعه کشور نیز آماده شده است.

خزعلی افزود: از جمله این برنامه ها می‌توان به موضوع توانمندسازی بانوان، آموزش و سلامت آنها اشاره کرد که اعتباراتی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است  همچنین درخصوص آسیب های اجتماعی که متوجه خانواده است همچون طلاق طرحها و مصوباتی از برنامه ششم برعهده معاونت زنان قرار گرفته است و در این راستا، منشور مشاور خانواده در دست تنظیم است.

وی ادامه داد: از دیگر تکالیف برنامه ششم، عدالت جنسیتی است که نهادها و وزارتخانه های مختلف در حال بازبینی و تکمیل شاخص های آن هستند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: زنان نقش محوری در خانواده دارند و فعالیت خارج از منزل بانوان نباید خانواده را سست کند و عموم زنان توانایی هماهنگی بین فعالیت خارج از منزل خود و خانواده را دارند و دولت نیز باید همکاری و پشتیبانی لازم برای حمایتگری از زنان را تصویب کند.

کد خبر 67646

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد