طرح پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان گسترش می‌یابد

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: طرح پازک (پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان) در کل کشور گسترش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایسنا، «ماریت غازاریان» رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در حاشیه برگزاری دوره آموزشی کشوری مرور و بازنگری برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در تبریز، در جمع خبرنگاران، افزود: همواره موضوع محوری پیشگیری از اعتیاد در جامعه مظلوم واقع شده و اعتبارات بودجه‌ای این بخش نشان دهنده بسیاری از واقعیات موجود است.

وی با بیان این‌که موضوع مهم و محوری پیشگیری از اعتیاد همواره زیر سایه مقوله درمان مانده است، خاطرنشان کرد: باید در این زمینه تجدیدنظر شود.

وی با اشاره به گستردگی و وسعت حوزه انجام وظایف پیشگیری از اعتیاد در سازمان بهزیستی، گفت: اعتبارات این بخش پایین بوده و حتی تعداد کارشناسان این حوزه در مقایسه با سایر حوزه‌ها بسیار پایین است. همین امر باعث بروز بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از شیوع اعتیاد در کشور می‌شود.

غازاریان با بیان این‌که موضوع درمان در شیوع و جلوگیری از اعتیاد در کشور امری بسیار مهم و حائز اهمیت است، افزود: اما باید توجه داشت که اگر سرمایه گذاری کافی و هزینه کرد مناسب در پیشگیری به انجام برسد، می‌توان بسیار سریع تر به اهداف برنامه‌های سازمانی دست یافت.

وی با بیان این‌که مخالف بکار بردن شعار پیشگیری بهتر از درمان است، اظهار کرد: این شعار زمانی تحقق خواهد یافت که در حوزه‌های سیاست گذاری و تصمیم گیری، اقدامات عمیق و کارشناسی بر مبنای اهمیت موضوع اتخاذ شود تا در مدت زمان معین مبحث اعتیاد در کشور ساماندهی و ناهنجاری‌های ناشی از آن برطرف شود.

وی برگزاری همایش‌های آموزشی مرور و بازنگری برنامه‌های پیشگیری را به صورت منطقه‌ای ضروری دانست و خاطرنشان کرد: این نوع همایش‌ها و دوره‌های آموزشی در برخی از استان‌ها برگزار شده است و تا پایان سال نیز تعداد آن‌ها افزایش می‌یابد.

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی، آغاز برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد این سازمان را از حدود ۲۰ سال قبل عنوان کرد و راهبرد کلی طرح پازک را تحکیم خانواده در مقابل اعتیاد به خصوص زنان و کودکان که بیشتر در معرض آسیب مواد مخدر هستند، بیان کرد.

کد خبر 67645

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =