کودکان دارای نیازهای خاص نیازمند حمایت هستند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت :کودکان دارای نیازهای خاص، کودکانی هستند که علاوه بر ویژگی کودک بودن خود، نیاز به حمایتهای دیگری هم دارند و آنچه در این راستا مهم است باور به ارزشمندی این کودکان مانند همه کودکان دیگر و اهمیت حضورشان در جامعه و کنار دیگران و احترام به تفاوت های آنها همانند سایر تفاوتهای انسانهاست.

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی در گردهمایی فرزند پذیری با حضور خانواده های منتخب افزود: در این مراسم از خانواده های فرزند پذیری که کودکانی با اختلال هیرشپرونگ،   ADHD و نیز کودکان فاقد سرپرست موثر با سن بالای ۵ سال تقدیرگردید تا فرهنگ توجه و  حمایت از این کودکان و خانواده های آنها رایج گردد.

وی با اشاره به سالروز ابلاغ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست اظهار داشت : بهزیستی استان زنجان همزمان  با بهزیستی سایر استانها بابرگزاری گردهمایی با حضور خانواده های منتخب فرزندپذیری از خدمات و اقدامات مفید آنها در مراقبت و حمایت از کودکان تقدیر کرد.

حسینی خاطر نشان کرد :کودکان دارای نیازهای خاص، در روند آموزش به توجه، امکانات و یا تدابیری ویژه ای علاوه بر نیازهای کودکان سالم  نیاز دارند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزایش حمایت عاطفی و مراقبتی از کودکان دارای نیازهای خاص در خانواده هارا خواستار شد و گفت :این کودکان به دلیل وضعیت جسمی و روانی خاص خود احتیاج به مراقبت ویژه دارند وخانواده های بیشتری می توانند با توجه به توصیه انبیاو آموزه های دینی قدم در این عرصه بگذارند.

کد خبر 67370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد