معاینه چشم کودکان ۳ تا ۶ ساله در پایگاه‌های سازمان بهزیستی کشور

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور، گفت: برنامه سازمان بهزیستی برای غربالگری تقریباً شبیه برنامه آموزش و پرورش است اما بهزیستی غربالگری چشم را برای کودکان ۳ تا ۶ سال آغاز می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «افروز صفاری‌فرد» معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور درخصوص غربالگری کودکان و معاینه چشم قبل از ورود به مدرسه با مجله علمی «روزنه» رادیو، گفت: برنامه سازمان بهزیستی کشور برای غربالگری تقریباً شبیه برنامه آموزش و پرورش است اما ما این غربالگری را برای کودکان ۳ تا ۶ سال آغاز می کنیم.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هر کودک در این سن، ۳ مرتبه غربال می‌شود، افزود: این غربالگری شامل بیماری تنبلی چشم، بیماری‌های انحصاری چشم و اختلالات آناتومیک در این ناحیه است.

وی، خاطرنشان کرد: در مواقعی که کودکان همکاری لازم را ندارند به وسیله دستگاه غربالگری می‌شوند و بعد از شناسایی مشکل هم به کارشناسان بینایی‌سنج ارجاع داده خواهند شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور وضعیت کودکان را تا ۱۰ سالگی و حل مشکل بینایی آنها پیگیری می‌کند، گفت: خانواده‌های نیازمندی هم که فرزند آنها دچار مشکل بینایی است شناسایی می‌شوند و کمک هزینه تهیه عینک و یا کمک هزینه حراجی از طرف بهزیستی پرداخت می‌شود.

صفاری‌فرد با اشاره به اینکه برنامه غربالگری سازمان در سطح شهر و روستا انجام می‌شود، اظهار کرد: برنامه غربالگری در حاشیه شهرها و مناطق محروم و روستاها کاملا رایگان انجام می‌شود و بهزیستی هزینه آن را تقبل می‌کند و البته این خدمت در مناطق دیگر هم با تعرفه دولتی محاسبه می‌شود.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از خانواده‌ها تقاضا کرد که برای تضمین سلامتی بینایی کودکان خود و پیشگیری از معلولیت آنها به پایگاه‌های سازمان بهزیستی کشور مراجعه کنند. آدرس این پایگاه‌ها در سایت سازمان بهزیستی کشور وجود دارد.

کد خبر 67129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =