توزیع خدمات در مناطق محروم بر اساس آمایش سرزمینی و سیستم هوشمند

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در دومین جلسه شورای پژوهش این سازمان در سال جاری گفت: توزیع خدمت در مناطق محروم باید همراه با یک سیستم هوشمند بر اساس آمایش سرزمینی انجام گیرد و این هوشمندی در مناطق محروم باید بر اساس نیاز های افراد باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در این نشست با تاکید بر اهمیت پژوهش در سازمان بهزیستی گفت: برگزاری شورای پژوهش از آن جهت مهم است تا ما بتوانیم از یک مجرا و یک مسیر سطوح متعدد مشاوره، پیشنهاد، ارزیابی و رصد طرح های سازمانی را به عنوان کلان پژوهش ها و یا طرح های کوچک مقیاس یا متوسط را داشته باشیم و پیش ببریم.

وی با اشاره به بررسی اولویت های پروژه های کلان در کارگروه های تخصصی گفت: برنامه های خردی وجود دارد که در نظام بودجه ای پژوهش نمی گنجد که می باید هر حوزه ای که نیاز به پژوهش اولیه یا کوچک مقیاس دارد طرح را به شورا ارائه دهد تا پیگیری لازم برای ایجاد ساز و کار انجام آن بررسی شود.

قادری در ادامه با تاکید بر پژوهش در زمینه اوقات فراغت در بین جامعه هدف سازمان بهزیستی افزود: اوقات فراغت یکی از مهمترین مسائل بنیادین در خانواده است و اگر در خانواده ها موضوع ورزش، اوقات فراغت و توانمندسازی جسمانی و روحانی در اولویت برنامه ها قرار گیرد از بروز بسیار از مشکلات در خانواده جلوگیری خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه شتاب دهنده های کسب و کار و در حوزه اجتماعی اهمیت به سزایی دارند، گفت: شتاب دهنده ها با مشاوره در یک سازه دانشی به کمک می آیند تا کار  با در نظر گرفتن پیوست های مختلف و همه جانبه و مدل سازی برنامه ها به صورت اجرایی و کاربردی و قابل سنجش به سرانجام مطلوب برسد.

وی با اشاره به پژوهشی در خصوص دهک بندی مددجویان همراه با امتیاز رشد، گفت: باید شرایطی ایجاد شود تا دهک بندی های مددجویان به صورت عادلانه و برای هر فرد امتیاز رشد متوازن و متناسب با عدالت اختصاص یابد.

قادری همچنین گفت: توزیع خدمت در مناطق محروم باید همراه با یک سیستم هوشمند بر اساس آمایش سرزمینی انجام گیرد و این هوشمندی در مناطق محروم باید بر اساس نیاز های افراد باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص پژوهش در حوزه مشارکت مردمی گفت: مردم ایران بر اساس نگاه خیرانه و انسان دوستانه خود به سازمان بهزیستی کمک می کنند و این سازمان در ذیل چتر حمایتی مردم قرار دارد ولی باید در حوزه وظایف سازمان های مرتبط با امور مددجویان امکانات و ریز خدمات آن ها برای پیگیری مطالبات مددجویان شناسایی و ثبت شوند.

وی با بیان اینکه با پژوهش در هزینه تمام شده خدمات، مشخص خواهد شد سازمان چه میزان برای امور مددجویی هزینه می کند و چه بسته های هوشمند حمایتی و خدمتی را می توان با توجه به نیاز مددجویان ارائه کرد، ادامه داد: سازمان بهزیستی از مراجعه محوری خارج شود و باید به مردم مراجعه کند و این موضوع فقط در حوزه های بودجه ای نیست و منابع انسانی و توسعه خدمات و برون سپاری به مردم و ..  را نیز شامل می شود.

قادری با اشاره به ظرفیت محلات با توجه به سیاست های مردمی سازی دولت و اینکه چطور رابطه بین مردم، مساجد و سازمان شکل گیرد و زیست بوم قدیم محلات باید کشف و طرح ریزی مجدد شود، تاکید کرد: ازدواج افراد تحت پوشش و افراد دارای معلولیت از جمله خدمات توانمندسازی و بهداشت روحی و روانی خانواده است و باید به این موضوع در پژوهش ها توجه شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: ایجاد ارتباط بین مددجویان و فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی با شبکه دانش و مهارت و استفاده از توان بخش های صنعتی برای توانمندسازی و ایجاد مهارت برای فرزندان در پژوهش ها مد نظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر جلوگیری از پژوهش های با عناوین تکراری در سازمان بهزیستی گفت: کارگروهی پژوهش ها و طرح های انجام گرفته در حوزه ۱۷۰ فعالیت سازمان بهزیستی در دانشگاه ها، سازمان ها و شرکت های همکار و متولیان امور مختلف را شناسایی و ممیزی کنند.

کد خبر 67002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =