طرح آگاهسازی زنان و دختران با تاکید بر خودمراقبتی کلید خورد

طرح آگاهسازی زنان و دختران با تاکید بر خود مراقبتی  کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، علی‌اکبر ابراهیمی، با بیان اینکه، معاونت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از نتایج حاصل از پیمایش و مطالعات ملی رصد آسیب‌های اجتماعی طرح آگاه‌سازی دختران و زنان با تاکید بر خود مراقبتی را راه‌اندازی نموده است، گفت:  این طرح در ذیل عنوان برنامه‌های مشارکت اجتماعی تلاش می‌کند با بکارگیری رویکرد همیاری، ضمن ایجاد زمینه‌های مساعد برای رشد شخصیت زنان و دختران و احیاء حقوق مادی و معنوی آنها، خدماتی را برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بخصوص در سطح پیشگیری اولیه را طراحی و تامین نماید. به نحوی که تلاش برای پیشگیری از ظهور یا گسترش انحرافات و مشکلات اجتماعی به عنوان یک سیاست هماهنگی فرا بخشی مبنای عمل قرار گیرد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان افزود: طرح آگاه‌سازی زنان و دختران با تاکید بر خود مراقبتی؛  فعالیتی است هدفمند که با تاکیـد بر کرامت انسانی سـعی در ارتقـاء دانش وآگـاهی، عزت نفس و خودشـکوفایی بـانوان و دختران دارای دامنه سـنی ۴۰-۱۳ سال در حوزه مسائل روانی اجتماعی و پیشــگیری از آســیب‌هـای اجتماعی دارد.

وی محور خدمات این طرح را با محوریت افزایش سواد سلامت اجتماعی و سواد رسانه‌ای عنوان کرد و ادامه داد:  با افزایش سواد سلامت اجتماعی و سواد رسانه‌ای و همچنین برقراری یک شبکه ارتباطی سازنده بین نوجوانان، والدین نوجوانان و جوانان، زنان و ارائه دهندگان خدمات تخصصی سلامت اجتماعی دارد تا بتوانند به استقلال، خودباوری و احیاء حقوق مادی معنوی خود دست یافته و با تغییر مطلوب شرایط، بر محیط زندگی کنترل نسبی داشته باشند.

ابراهیمی با اشاره به موضع خودمراقبتی تصریح کرد: خودمراقبتی موضوعی آموختنی، آگاهانه و هدفمند است که هر فردی برای خود، خانواده و دیگران انجام می‌دهد تا سالم بماند. به عبارت دیگر خودمراقبتی شامل اقدامات و تصمیماتی می‌شود که در جهت حفظ سلامت، پیشگیری از خطرات و آسیب‌های اجتماعی و توانایی رفع نیازهای جسمی و روانی و اجتماعی افراد اخذ و در نهایت موجب افزایش کارآیی و مهارت‌های فردی افراد می‌شود.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان یادآور شد: بدین منظور دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی  پس از برگزاری دو کارگاه کشوری طرح، ویژه ۱۴۰ تسهیلگر و کارشناسان پیشگیری شهرستان‌ها در شهریورماه، جلسه مقدماتی برای برگزاری کارگاه‌های استانی را به صورت نیمه متمرکز (حضوری و مجازی) با حضور ۳۰ شهرستان  و منطقه  و برای ۱۴۰ نفر برگزار نمود.

کد خبر 66650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد