بیش از ۱۸ هزار نابینا و کم بینا تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی هستند

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در آستانه روز جهانی «عصای سفید»، آمار افراد دارای معلولیت بینایی را ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز،  حمیدرضا علیزاده با اشاره به آمار نابینایان و کم بینایان خراسان رضوی و مشهد به خبرنگار این رسانه گفت: در حال حاضر، ۱۸ هزار پرونده ویژه معلولیت‌های بینایی در استان داریم که از این تعداد، ۸ هزار و ۵۰۰ پرونده آن متعلق به مشهد می‌باشد.

وی ادامه داد: براساس دسته بندی شدت معلولیت از خفیف تا شدید، در حال حاضر، بیش از ۵ هزار پرونده بینایی خفیف، ۵ هزار متوسط، ۶ هزار شدید و یک هزار و ۲۰۰ پرونده بینایی خیلی شدید در استان داریم.

علیزاده در مورد خدمات بهزیستی به نابینایان و کم بینایان توضیح داد: برنامه ملی غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال، هر سال در ایران اجرا می‌شود و نتایج به دست آمده، مسیر فعالیت بهزیستی را مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: پس از محرز شدن مشکل بینایی، کودک ابتدا به مراکز مثبت زندگی جهت تشکیل پرونده معرفی خواهد شد. پس از آن، کودک جهت برطرف شدن عیب بینایی به بینایی سنج مراجعه خواهد کرد و در صورت پابرجا بودن مشکل، همراه با پرونده به چشم پزشک مراجعه خواهد نمود.

علیزاده خاطرنشان کرد: این مراحل به صورت عمومی، هزینه‌های بالایی ندارد. اما اگر خانواده کودک دارای عیب بینایی از وسع مالی برخوردار نباشند، تمامی مراحل و حتی عمل جراحی چشم نیز رایگان انجام خواهد گرفت. همچنین مقرر است تا سقف ۵ میلیون ریال هزینه تهیه عینک نیز توسط بهزیستی پرداخت شود.

کد خبر 66603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد