در رسانه| ۱۰۰درصد کودکان کار کارشناسایی شده در زنجان صاحب خانواده هستند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در زمان حاضر کودک خیابانی به معنای فاقد سرپناه و مسکن در این استان وجود ندارد و در این راستا ۱۰۰ درصد کودکان کار کارشناسایی شده از سوی بهزیستی صاحب خانواده هستند.

سلمان حسینی با اشاره به آمار کودکان کار در سال گذشته و امسال افزود: طبق تعریف کنوانسیون حقوق کودک به فرد زیر ۱۸ سال کودک اطلاق می‌شود در این میان کودک کار و خیابانی، کودکانی هستند که برای امرار معاش در سطح شهر فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه کودک کار و یا خیابانی فاقد سرپناه که کارتن خواب باشند در سطح شهر نداریم، تاکید کرد: اورژانس اجتماعی خط ۱۲۳ بصورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارش های مردمی در خصوص کودک و همسر آزاری، اختلافات حاد خانوادگی و موارد اقدام به خودکشی است.
این مسوول با اشاره به اینک در زمان حاضر یک مرکز روزانه حمایتی و آموزشی کودک و خانواده در شهر زنجان فعال است، ادامه داد: این مراکز به شهرهای بالای ۲۵۰ هزار نفر اختصاص دارد که این مرکز فقط در شهر زنجان فعال بوده و در مابقی شهرها اورژانس اجتماعی این خدمات را انجام می دهد.
وی با اشاره به اینکه برای سال جدید تحصیلی نیز تلاش شد تا کودکان کاری که استعداد و توانایی دارند از تحصیل بازنمانند، اظهار داشت: در این خصوص بسته های آموزشی و لوازم التحریر به تعداد ۱۴۰ مورد به گروه هدف تحت پوشش ارایه شد.
این مسوول با بیان اینکه در زمان حاضر ۱۰۴ کودک کار زنجانی شناسنامه دار و برای آنها پرونده تشکیل شده است، ادامه داد: کودکان کار جدا از خانواده خود نیستند چراکه دارای خانواده هستند و تلاش می شود توانمند سازی شوند.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا کارگاه‌های آموزشی برای مادران و کودکان کار، تغذیه سالم و بهداشتی و غیره برای مادران و کودکان کار با هدف توانمند سازی آنها برگزار شده است.
حسینی با بیان اینکه بیشترین فعالیت کودکان کار در شهر زنجان به جنوب شهر " مزار" اختصاص دارد، اظهار داشت: نباید یک کودک کار در سطح معابر شهر مشاهده شود و با همکاری دستگاههای متولی امر تلاش می شود این مهم شکل مطلوب تری به خود گیرد.

کد خبر 66577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد