بیش از هشت هزار بانوی سرپرست خانوار در کرمان تحت حمایت بهزیستی قرار دارند

کرمان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی کرمان گفت: هشت هزار ۸۰۰ بانوی سرپرست خانوار در این استان تحت حمایت مستمر و غیرمستمر بهزیستی قرار دارند و از خدمات این مجموعه بهره‌مند می‌شوند.

علیرضا وحیدزاده روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حمایت‌های مستمر بهزیستی از بانوان سرپرست خانوار افزود: در این زمینه به بانوان سرپرست خانوار حدود ۴۲۰ هزار تومان کمک هزینه ماهیانه پرداخت می‌شود که این میزان به تناسب جمعیت خانوارهای تحت پوشش تغییراتی دارد و از یک الگوی تخصصی تبعیت ‌می‌کند.

وی با اشاره به خدمات غیرمستمر بهزیستی به بانوان سرپرست خانوار اظهار داشت: این خدمات شامل کمک هزینه‌های مسکن، تسهیلات اشتغال، بیمه، کمک هزینه‌های تحصیلی و خدمات مختلف است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به تفاوت‌های حمایتی این مجموعه با سایر نهادها در جامعه تصریح کرد: این مجموعه در کنار پرداخت مساعدت، خدمات تخصصی‌تر نیز به بانوان سرپرست خانوار ارائه می‌کند تا شرایط بازگشت این افراد به زندگی اجتماعی فراهم شود.

وی ادامه داد: تاکید سازمان بهزیستی بر این است که در درازمدت ‌نمی‌توان افراد را مورد حمایت مستمر قرار داد و این افراد می‌توانند ۲ تا سه سال از چرخه حمایتی بهزیستی برخوردار شوند.

وحیدزاده اظهارداشت: بانوان سرپرست خانوار از ابتدای ورود و تحت حمایت قرار گرفتن در مجموعه بهزیستی مصاحبه تشخیصی و انگیزشی می‌شوند و مسیری برای کمک به آنان طراحی می‌شود تا جهت ورود و خروجشان از این مجموعه مشخص باشد.

وی تاکید کرد: کمک‌ها و مشوق‌ها به بانوان سرپرست خانوار به منظور بازگشت آنان به زندگی عادی می‌تواند شامل کمک هزینه مسکن، اشتغال و یا هر امتیاز دیگری باشد که در این فرایند بازگشت به زندگی عادی کمک‌کننده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: در فرایند کمک به بانوان سرپرست خانوار برای بازگشت آنان به جریان عادی زندگی یک بُعد کار مربوط به بهزیستی است و بخش دیگر به غنای اقتصادی و اجتماعی جامعه برمی‌گردد.

وی اظهارداشت: فرزندان بانوان سرپرست خانوار بخصوص پسرها تا زمانی که به سن تکلیف برسند عملا از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند و از حمایت‌های این سازمان در بخش‌های آموزش، تحصیل و دانشگاه برخوردار می‌شوند.

کد خبر 66179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد