در رسانه | مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل:
مجوز راه اندازی کانون ناشنوایان استان اردبیل صادر شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل از صدور مجوز برای راه‌اندازی کانون ناشنوایان در استان، در راستای حمایت و پشتیبانی از برنامه‌ها و فعالیت‌های قانونی آنها و تسهیل پیگیری رفع نیازمندی‌های این قشر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضوان باقلاچی روز پنجشنبه در آئین گرامیداشت هفته جهانی ناشنوایان در تالار بیضاء اردبیلی گفت: جامعه ناشنوایان با وجود داشتن محدودیت در حس شنوایی، توانمندی‌ها و استعدادهای خاصی دارند و این ظرفیت‌ها را به خوبی در عرصه‌های مختلف نشان می‌دهند و افتخار آفرینی می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز در این آئین با اشاره به تحت پوشش قرار داشتن سه هزار و ۵۰۰ ناشنوا در استان، اظهار کرد: ۴۵۰ نفر از ناشنوایان استان از سال ۸۶ تاکنون از کاشت حلزون برخوردار شده‌اند.

حامد رضایی افزود: عمده ناشنوایان استان در مدارس عادی نام‌نویسی کرده اند و با اجرای طرح غربالگری، تا حدود ۹۵ درصدد از اختلالات ناشنوایی در جامعه هدف جلوگیری شده است.

وی ادامه داد: از دوم تا هشتم مهرماه هفته جهانی ناشنوایان است و برنامه‌های این هفته، امسال با شعار "پیش به سوی جوامع با مشارکت همه" پیگیری و اجرا می‌شود و اداره کل بهزیستی استان اردبیل در خصوص رفع اختلالات شنوایی، غربالگری شنوایی، شناسایی مشکلات ناشنوایان و توانبخشی به این عزیزان اهتمام ویژه دارد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: سه مرکز برای خدمات‌رسانی به ناشنوایان در سطح استان فعال است و مجوز مرکز چهارم نیز صادر شده است و خدماتی همچون گفتار درمانی، تامین سمعک و تست‌های مختلف به ناشنوایان ارائه می‌شود.

وی جامعه ناشنوایان این استان را به جهت حضور موثر و قابل توجه در عرصه‌ها و میدان‌های ورزشی، جزو افتخارآفرینان ورزش اعلام کرد.

پخش نماهنگ فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری ناشنوایان، بیان مشکلات و مسائل جامعه ناشنوایان توسط صدری نماینده این قشر و تجلیل از ناشنوایان برتر حوزه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی از بخش‌های دیگر آئین گرامیداشت هفته جهانی ناشنوایان در استان اردبیل بود.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

کد خبر 66150

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد