در رسانه | ۵۹۴ خانواده دارای فرزند چندقلو از بهزیستی همدان خدمات می گیرند

همدان- معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: ۵۹۴ خانواده دارای فرزند چندقلو از بهزیستی همدان خدمات دریافت می‌کنند.

زهره بختیاری در گفتگو با خبر نگار مهر گفت: در حال حاضر حدود ۶۰۰ خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی داریم که از این تعداد خانوارها، ۵۹۴ خانواده چندهستند  قلو .

وی با بیان اینکه از این تعداد خانواده‌های دوقلوی ما ۹۵ درصد خانوارهای تحت پوشش در حوزه اجتماعی را شامل می‌شوند، اظهار کرد: سازمان بهزیستی هدف خود را کاهش مشکلات خانواده‌ها و جلوگیری از پیری جمعیت، خدمات مستمری و غیرمستمری از خانواده‌ها دارای فرزند چند قرار داده است

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان افزود: حمایت از خانواده‌های دوقلو و سه قلو و بیشتر به عهده سازمان بهزیستی می‌باشد که این حمایت شامل پرداخت مستمری به خانواده‌های واجد شرایط دهک یک تا هفت بوده است.

بختیاری با اشاره به اینکه ۵۹۴ خانواده دارای فرزندان چندقلو با هدف توسعه عدالت اجتماعی و تأمین رفاه اجتماعی این خانواده‌ها و تسهیل حمایت و مساعدت چند لایه به آن‌ها در استان همدان زیر پوشش بهزیستی قرار گرفته‌اند، بیان کرد: تعداد خانواده‌های دوقلو ۵۸۲ خانوار، تعداد خانواده‌های سه قلو تعداد ۶۹ خانوار بوده که مستمری دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این کمک هزینه معیشتی تا سن ۶ سالگی به کودکان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: این کمک‌ها شامل تأمین هزینه شیر خشک، حق پرستاری، پرداخت کمک موردی برحسب نیاز خانواده‌ها و ارائه سایر خدمات اجتماعی از قبیل مشاوره به خانواده‌های یاد شده است.

کد خبر 66050

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد